زندگی خوب
افزايش آگاهي براي زندگي شاد و سالم
آرتریت یا آرتروز یا ورم مفاصل
 
 

مفصل قسمتی از بدن است که دو استخوان را به هم وصل می‌کند. عملکرد مفصل عبارت است از حرکت دادن قسمتی از بدن که متصل به استخوان می‌باشد. آرتروز به معنای التهاب یک یا چند مفصل می‌باشد. انواع مختلفی از آرتروز وجود دارد. انواع مختلف از ساییدگی و پارگی غضروف‌ها (استئوآرتریت) تا التهاب مفاصل (آرتریت روماتوئید) که در نتیجه افزایش فعالیت سیستم ایمنی بدن و بیماری نقرس می‌باشد.

دلایل آرتروز بستگی به نوع آرتروز دارد. دلایل شامل آسیب (که منجر به استئوآرتریت)، عدم تعادل متابولیکی (مانند نقرس)، عوامل ارثی، عفونت باکتریایی و ویروسی و همچنین ضعف سیستم ایمنی بدن (مانند آرتریت روماتوئید) می‌باشد.




نشانه‌ها و علائم آرتریت

درد و کاهش عملکرد مفاصل جزو نشانه‌های آرتریت می‌باشند. ورم مفاصل به وسیله سفتی، قرمزی و گرمی مفاصل مشخص می‌گردد.

نشانه‌ها می‌تواند شامل تب، ورم غده‌ای (ورم گره‌های لنفاوی)، کاهش وزن، خستگی، احساس کسالت و گاهی هم نشانه‌هایی از خوب کار نکردن یک عضو (مثل ریه، قلب و یا کلیه‌ها) باشد.



تشخیص بیماری آرتریت

آزمایش خون، ادرار، مایع مفصلی و یا x-ray (اشعه ایکس) در تشخیص بیماری کمک می‌کنند.



تفاوت آرتریت روماتوئید با استئوآرتریت

آرتریت روماتوئید اغلب مفاصل کوچک بدن مثل مچ دست و پا را مبتلا می‌کند، ولی استئوآرتریت، مفصل زانو، ران و کمر را درگیر می‌کند.
گلوکزآمین و کندرویتین سولفات، دو مکمل می‌باشند که برای حفظ سلامت مفاصل تحت نظر پزشک مصرف می‌شوند

 
 
آرتریت روماتوئید چیست؟


آرتریت روماتوئید، یک بیماری خود ایمنی می‌باشد که بدن با بافت‌های موجود در مفاصل می‌جنگد و باعث آسیب به غضروف و استخوان می‌گردد. آرتریت روماتوئید در میان زنان شایع‌تر است.

علت این بیماری مشخص نیست، ولی داشتن سابقه فامیلی و سیگار کشیدن در ایجاد آن موثرند.



نشانه‌های آرتریت روماتوئید

درد مفصل دوم یا سوم انگشتان، درد مچ دست، عدم توانایی حرکت انگشتان دست بعد از بیدار شدن از خواب، کاهش وزن، احساس خستگی فوری، احساس خواب آلودگی بعد از غذا خوردن، درد مفصل زانو.



درمان آرتریت روماتوئید

1- کاهش وزن: هر 350 گرم افزایش وزن، باعث افزایش فشار در زانو می‌گردد. اگر شما 3 تا 4 کیلو وزن کم کنید، درد شما نصف می‌گردد و مدت بیماری کوتاه می‌شود.

2- ورزش کردن و کشش بدن برای تقویت عضلات و مفاصل

3- پیاده روی

4- شنا کردن و انجام ورزش‌های آبی

5- شرکت در کلاس‌های یوگا باعث کاهش مقدار ورم می‌گردد.

6- گلوکزآمین و کندرویتین سولفات، دو مکمل می‌باشند که به طور طبیعی در غضروف نیز وجود دارند. این 2 مکمل برای حفظ سلامت مفاصل تحت نظر پزشک مصرف می‌شوند.

7- مصرف روغن ماهی، موجب کاهش ورم آرتروز می‌شود.

8- ویتامین D و کلسیم نیز به حفظ سلامت غضروف کمک می‌کنند. تحقیقی نشان داد که مقدار کم ویتامین D ممکن است موجب افزایش بروز بیماری آرتریت روماتوئید گردد.

9- ویتامین‌های C، E و B6 در درمان این بیماری موثر نیستند، اما می‌توانند از این بیماری پیشگیری کنند. ویتامین C کمک می‌کند که سیستم ایمنی بدن کار خود را به خوبی انجام دهد. همچنین ترشح هورمون‌های استروئید را تحریک می‌کند که در کاهش درد و تقویت مفاصل موثرند. بهتر است این ویتامین را بعد از غذا مصرف کنید. این ویتامین در گوجه فرنگی، لیمو، توت فرنگی، گریپ‌فروت و سبزیجات سبز رنگ یافت می‌شود.

ویتامین E باعث ازدیاد رگ‌های خونی در اطراف مفاصل و در نتیجه گردش خون بهتر و سوخت و ساز بیشتر می‌گردد. این ویتامین را نیز بعد از غذا مصرف کنید. منابع غذایی این ویتامین عبارت است از روغن کنجد، دانه آفتاب گردان، سبزیجات سبز رنگ، زرده تخم مرغ، روغن سبوس گندم و آجیل (بادام زمینی، گردو، بادام، فندق).

ویتامین B6 تولید کننده پروتئین می‌باشد و باعث تقویت سیستم ایمنی می‌گردد. این ویتامین را بعد از غذا مصرف کنید. منابع غذایی این ویتامین عبارت است از غلات سبوس دار، شیر، تخم مرغ و کشمش.

استئوآرتریت چیست؟

استئوآرتریت، ساییدگی غضروف مفاصل می‌باشد که در نتیجه افزایش وزن و کمی فعالیت بدنی به وجود می‌آید.



درمان استئوآرتریت

مصرف دارو، کاهش وزن و ورزش کردن.

 

تأثیر ورزش در آرتریت ها


فواید ورزش برای استئوآرتریت

ورزش منظم یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش علائم استئوآرتریت است. ورزش، عضلات اطراف مفاصل را محکم می‌کند و باعث تأخیر در تخریب مفاصل می‌گردد. همچنین باعث حفظ وزن مناسب بدن می‌شود و فشار کمتری به مفاصل وارد می‌کند.

ورزش ملایم بهتر از ورزش شدید است، زیرا ورزش شدید باعث درد و تخریب مفاصل می‌گردد؛ لذا سعی کنید هر روز مقدار کمی ورزش کنید.



فواید ورزش برای آرتریت روماتوئید


سعی کنید هر روز مقداری ورزش کنید تا فعال بمانید و باعث بهبودی در حرکت خود شوید. هنگامی که کمتر خسته هستید، ورزش کنید.

ورزش کردن در صبح، از سفتی و سختی مفاصل صبحگاهی کم می‌کند.

ورزش کردن باعث تقویت و ساخت عضلات می‌شود و همان‌طور که می‌دانید، عضلات از مفاصل محافظت می‌کنند.

شنا، دوچرخه سواری و پیاده روی سریع فشار کمتری به مفاصل وارد می‌کنند. بنابراین برای افراد دچار آرتریت روماتوئید مناسب هستند.

افرادی که دارای آرتریت روماتوئید هستند، می‌توانند سه نوع ورزش را می‌توانند انجام دهند: کششی، قدرتی و هوازی.

*
نکته

* بهتر است اول با پزشکتان راجع به نوع ورزش مشورت کنید.

* از انجام ورزش‌هایی که فشار بیش از حد به مفاصل وارد می‌کنند، دوری کنید. مانند وزنه برداری با وزنه‌های بسیار سنگین.



تاریخ: سه شنبه 21 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

15 میانبر کیبرد مفید برای افزایش کارایی در ویندوز

 

 
نارنجی: اگر شما خود را یک کاربر حرفه ای یا حتی آماتور پی.سی بدانید، حتما ارزش میانبر های کیبرد در افزایش کارایی را درک می کنید. تقریبا اکثر کاربران، برای کار هایی مثل کپی و پیست کردن متن هایشان از کیبرد استفاده می کنند. یا وقتی وضع پایداری ویندوز وخیم می شود از میانبری مثل Ctrl + Alt + Delete استفاده می کنند. این ها میانبر های رایج و جا افتاده ای در میان کاربران هستند. اما یک بخش 
دیگر هم از میان بر ها هستند که در چند سال اخیر به ویندوز اضافه شده اند. اما متاسفانه بسیاری از کاربران از آن ها بی اطلاع هستند. بنابر این اگر می خواهید به طور مختصر و مفید با 15 میانبر عالی برای افزایش کارایی، آشنا شوید؛ در ادامه مطلب همراه ما باشید.
 
- تکان دادن یک کلمه ای اشاره گر با هر حرکت:


مشغول تایپ هستید. نگاهی به صفحه مانیتور می اندازید و می بینید یک کلمه در وسط خط شما اشتباه تایپ شده. احتمال زیاد از کلید های جهت دار کیبرد برای رسیدن به آن کلمه و ویرایشش استفاده می کنید. اشاره گر با هر بار فشار دادن کلید های جهت دار، یک حرف به عقب یا جلو می رود. از این به بعد کلید Ctrl را هم درگیر کنید تا اشاره گر مجبور شود یک کلمه به جلو/عقب برود. به این ترتیب سرعت شما افزایش خواهد یافت.
 
- انتخاب یک کلمه ای متون با هر حرکت:
 

گاهی وقتی مشغول تایپ هستید و متوجه اشتباه بودن چند کلمه می شوید، شیفت را می گیرید و با کلید های جهت دار ویندوز کلمه های غلط را انتخاب کرده، ویرایش می کنید. در این هنگام با هر بار زدن کلید های جهت دار، یک حرف انتخاب می شود. اما اگر دوباره به سراغ کلید Ctrl بروید، می توانید با هر بار زدن کلید، یک کلمه را انتخاب کنید.
 
- حذف یک کلمه با هر حرکت:
 

کاملا طبیعی است که برای حذف کلمات از کلید Backspace استفاده کنید. اما این کلید هم حرف ها را پاک می کند. برای عملکرد سریع تر لازم است Ctrl را هم همراه بک اسپیس فشار دهید تا با هر بار فشار دادن این دکمه یک کلمه از متنتان پاک شود.

- انتخاب تمام متن های خط فعلی:
 

برای این که بخواهید متن ها را در خط فعلیتان انتخاب کنید، راه درازی پیش رو ندارید! کافی است کلید شیفت را با دکمه Home یا End ترکیب کنید تا این عمل انجام شود. ضمنا یادتان باشد اگر کلید شیفت را با Home بگیرید، متون از اول خط تا جایی که اشاره گر در آن قرار دارد انتخاب می شوند. اما اگر از دکمه End استفاده کنید. متون از مکان اشاره گر تا انتهای خط انتخاب می گردند.
 
- کوچک کردن تمامی پنجره ها:
 

می خواهید با یک حرکت تمام پنجره هایتان را مینیمایز (کوچک) کنید؟ از ترکیب کلید های ویندوز و M استفاده نمایید.

- بین پنجره ها بچرخید:
 

اگر به هر دلیلی لازم شد بین پنجره های باز یا بسته گردشی داشته باشید، می توانید از ترکیب کلید های ویندوز و Tab استفاده کنید. در ویندوز 7 و ویستا، این کار در نمایی سه بعدی و لذت بخش انجام می پذیرد.
 
- کامپیوتر را قفل کنید:
 

مطمئنا بازگشت به صفحه ی ورود پسورد و به عبارتی قفل کردن کامپیوتر، کاری است که با کیبرد، راحت تر و لذت بخش تر می شود. کلید ویندوز را با L ترکیب کنید و خلاص!

- بالا آوردن تسک منیجر:
 

هنگامی که یک برنامه هنگ می کند یا از کنترل خارج می شود، تسک منیجر اهمیتی خارق العاده می یابد. گاهی اوقات تسک بار هم از کنترل خارج شده و راهی به جز Ctrl + Alt + Delete باقی نمی ماند. اما گاهی همین راه هم مسدود می شود. در این گونه وضعیت ها کلید های Ctrl + Shift + Esc در را برایتان باز می کنند و شما را به تسک منیجر می برند.
 
- گرفتن اسکرین شات از پنجره فعال:
 

کلید Prt Scr (پرینت اسکرین) همیشه برای گرفتن اسکرین شات از صفحه محیا است. اما گاهی ما فقط نیاز داریم که از پنجره ی فعال اسکرین شات بگیریم. در این هنگام باید از چاشنی Alt استفاده کنیم. پس با ترکیب Alt + Prt Scr امکان اسکرین شات گرفتن از پنجره فعال محیا می شود.

- تغییر نام یک فایل:
 

برای تغییر نام معمولا دو گزینه متداول وجود دارد. یکی کلیک راست و انتخاب Rename است. دیگری دو بار کلیک کردن با فاصله. اما یک راه دیگر هم وجود دارد و آن انتخاب فایل و فشردن کلید F2 است. این کار یک تغییر نام ساده نیست، بلکه فراتر از آن است! فرض کنید 5 فایل متنی دارید که می خواهید آن ها را با یک قالب خاص نام گذاری کنید. به طوری که همه ی آن ها دارای حرف Text باشند. کافی است فایل های مورد نظر را انتخاب کرده و F2 را فشار دهید. نام فایل ها به این صورت تغییر خواهد کرد: Text(1) – Text(2) – Text(3)
 
- زوم کردن:
 

برای زوم کردن، از این به بعد به جای استفاده از ابزار ذره بین نرم افزار مربوطه و یا فشار دادن یک دکمه خاص، از ترکیب Ctrl و اسکرول موس استفاده نمایید. این کار در طیف گسترده ای از نرم افزار ها جواب می دهد و واقعا پر کاربرد است.
 
- برگشتن به حالت زوم نرمال:
 

اگر از میانبری که در بالا ذکر شد، در مرورگرتان استفاده کنید؛ احتمالا در برگشتن به حالت نرمال کمی دچار مشکل خواهید شد. چرا که اولا شما حالت نرمال را گم می کنید، دوما مرورگرتان کمی کند عمل می کند. این مساله در باره بعضی از نرم افزار ها مانند مرورگرها هم صادق است. پس برای حل این مشکل کافی است کلید های Ctrl + 0 را بگیرید و به حالت نرمال بازگردید.
 
- یک تب جدید درمرورگر باز کنید:
 

باز کردن یک تب جدید در مرورگر اصلا کار سختی نیست. چه با موس باشد؛ چه با کیبرد. اما به هر حال ممکن است بعضی ترجیح دهند برای این کار از میانبر کیبردی اش استفاده کنند. میانبری که عبارت است از Ctrl و T.
 
- باز کردن تب های بسته شده:
 

شاید از بستن یک تب، احساس ندامت و پشیمانی کنید. در این مورد من شخصا استفاده از میانبر کیبردی را به هر روش دیگری ترجیه می دهم. پس Ctrl + Shift + T را فشار داده و خیال خودتان را راحت کنید.
 
- فوکوس کردن روی جعبه ی جستجو / URL در مرورگر:
 

با ترکیب کلید های Ctrl + L می توانید به سرعت روی بخش جستجو یا بخش وارد کردن URL در مرورگرتان فوکوس کنید. این کار می تواند سرعت شما را تا حد زیادی هنگام جستجو افزایش دهد




تاریخ: دو شنبه 20 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

شارژ ابتدایی 12 ساعته باطری غلط است

 

یک سنتی نادرست در بین مردم ما شایع است و آن اینکه نه یاد می گیرم و نه به روز می شویم. مدتی پیش برای خرید یک دستگاه اپل آیپد به بازار مراجعه کرده بودم و با یک تصور غلط مواجه شدم که مرا بر آن داشت در این مورد توضیحاتی بدهم.

به گزارش وب شهر موقع خرید این تبلت پیشرفته که همه فناوریهای روز در آن خلاصه شده است فروشنده تاکید کرد که حتما” 12 ساعت شارژ اولیه را رعایت کنید! باور کنید داشتم شاخ و دم در می آوردم. شما هم اگر ادامه مطلب را بخوانید متوجه می شوید چقدر افکارمان به دلیل به روز نبودن کهنه شده است.

در دنیای باطریها چندین فناوری وجود داشته که هر یک جای خود را به تکنولوژیهای جدید داده اند و منسوخ شده اند. مهمترین نسلهایی که در دنیای وسایل الکترونیکی شایع بوده اند به این شرح است.

الف-باطریهای نیکل کادمیوم

اینها در واقع اولین نسل تجاری باطریهای با تولید انبوه در ابزارهایی مانند موبایل و نوت بوک بودند. علامت مشخصه آنها این است که روی باطری Ni-Cd و یا خود کلمه نیکل-کادمیوم قید شده است. در دفترچه مشخصات هم عینا” نوع و توان باطری قید میشود. این نوع باطریها اکنون منسوخ شده اند.

در واقع این باطریها بودند که اولا” شارژ ابتدایی 12 ساعته نیاز داشتند و ثانیا” هر بار باید تا انتها تخلیه می شدند تا شارژ مجدد موجب از بین رفتن سلولها نشود.

تقریبا” 5 سالی میشود که دیگر این نوع باطریها به دلایل مختلفی کنار رفته اند و در محصولات جدید به هیچ وجه کاربردی ندارند.

ب-باطریهای یون لیتیومی

اینها نسل دوم تجاری باطریها در دستگاه های الکترونیکی بودند. علامت مشخصه آنها کلمه Li-On روی بدنه باطری و دفترچه مشخصات محصول است. این باطریها کماکان در موبایل و نوت بوک کاربرد دارند اما آنها هم با نسل جدیدتر در حال تعویض هستند.
کارکرد صحیح این باطریها موجب شده که نیازی به شارژ ابتدایی 12 ساعته ندارند و همچنین کاملا” برعکس باطریهای نسل قبلی به هیچ وجه نباید تا سر حد تخلیه شدن کار کنند. باید در حد 10 درصد شارژ باقیمانده مجدد شارژ شوند و سپس تا 100 درصد مجددا” شارژ گردند.

ج-باطریهای لیتیوم پلیمری

اینها نسل روز باطریها هستند که علاوه بر محدودیتهای کمتری که دارند ایمنتر و سبکتر هستند. علامت مشخصه آنها کلمه Li-Po یا Li-on-Po است. در دفترچه مشخصات محصول هم عینا” نوع باطری با عبارت لیتیوم پلیمری یا کاملتر آن یون لیتیوم پلیمر قید میگردد.

این نوع باطریها نه تنها شارژ ابتدایی 12 ساعته نیاز ندارند بلکه هیچ محدودیتی در کاربرد هم ندارند. مهمترین علامت مشخصه اینکه دستگاه شما دارای این نوع باطری است آن است که در زمان اتصال به کامپیوتر با پورت USB شارژ شود.

چون این باطریها نیازی نیست هر بار تا 100 درصد شارژ شوند سازندگان امکان شارژ با USB را در آنها قرار داده اند تا عمر باطری بهتری داشته باشند.

خوب در حال حاضر هر دستگاه الکترونیکی که بخرید به احتمال 99.9 درصد فاقد باطری نوع اول است که باطری نیکل کادمیومی بود. پس عملا” شارژ 12 ساعته کاملا” منسوخ و یک سنت پارینه سنگی است که کماکان در دهان افراد در حال گردش است

 




تاریخ: دو شنبه 20 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

چگونه از خستگی چشم ها در برابر کامپیوتر جلوگیری کنیم؟

 

امروزه بسیاری از ما ساعات کاری خود را مقابل صفحه مانیتور سپری می کنیم و وقتی به خانه می رسیم هم خستگی تن خود را جلوی صفحه تلوزیون (یا مجددا مانیتور کامپیوتر) به در می کنیم، اما با خستگی چشمهایمان چه کنیم؟ ‏

به گزارش نارنجی، خستگی و حتی درد چشمها در برابر مانیتور یکی از شایعترین مشکلاتی است که کاربران کامپیوتر با آن مواجه اند. مساله ای که بعضی وقتها ممکن است حتی مانع از فعالیت عادی و یا خوابیدن هم بشود. شاید شما هم قبلا گرفتار چنین مشکلی شده اید و حتی به دنبال راه حلی برای آن هم گشته اید. اما چه کار باید کرد؟ ‏

اولین کار این است که "خستگی چشمها" را بشناسیم. یا آنگونه که این روزها مرسوم است: خستگی چشمها را از نو تعریف کنیم! ‏

شناخت "خستگی چشمها"
تشخیص علائم خستگی چشمها بسیار آسان است، اما چیزی که کمی سخت است، یافتن ارتباط بین این علائم و خستگی چشمهاست. چون این علائم بسیار غیراختصاصی و رایج هستند. مثلا سردرد، احساس سنگینی سر، سرگیجه یا پرش عضلات اطراف چشم و پلک می تواند نشانه ای از خستگی چشم باشد. همچنین ممکن است درد و سوزش چشمها (حتی وقتی که چشمها را می بندیم) و احساس سنگینی چشم و حتی تهوع هم علامت خستگی چشم باشند. ‏

اما مساله این است که ما بیشتر اوقات به جای توجه به این علائم که چشم برای ما می فرستد، آنها را تقصیر کم خوابی یا استرس کار و خستگی روزمره می دانیم و اهمیتی برای آنها قائل نمی شویم. ‏

چطور از دست خستگی چشم خلاص شویم؟ ‏
به چشمهایتان زنگ تفریح بدهید: بعضی وقتها بلند شدن از جلوی کامپوتر خیلی سخت است اما بهتر است هر نیم ساعت که با کامپیوتر کار می کنید، چند دقیقه ای به چشمانتان استراحت بدهید، بروید و یک نوشیدنی برای خودتان بیاورید. با کسی که قرار است پروژه ای را تحویلش بدهید کمی تلفنی صحبت کنید. از پنجره به بیرون نگاهی بیندازید یا هر کار دیگری که مستلزم نگاه کردن به صفحه مانیتور نباشد انجام بدهید. چشم شما قدرشناسی خود را نشان خواهد داد و کمتر بهانه خواهد گرفت. ‏

از نرم افزارها ها برای یادآوری استفاده کنید: ‏
تعداد زیادی از اپلیکیشن های یادآور سلامت برای گیکهای محترم عرضه شده اند. مثلا: Awareness, WorkRave, Time Out, و ProtectYourVision. کار همه آنها این است که گاه به گاه به شما یاد آوری می کنند که این اطراف چیزی غیر از مانیتور و کامپیوتر هم هست و بهتر است لحظاتی به چشمان خود استراحت بدهید. ‏

قانون 20-20-20
برای بخاطر سپاری بهتر و رفع خستگی چشمها، عده ای قانون 20-20-20 را پیشنهاد می کنند که به این صورت بیان می شود. هر 20 دقیقه، 20 ثانیه به جایی در 20 قدمی خود نگاه کنید (این 20 قدم چیزی حدود 6-7 متر می شود) اما من ترجیح می دهم این قانون را به این صورت اصلاح کنم: هر 20 دقیقه 20 ثانیه به فاصله دور نگاه کنید و 20 قدم هم راه بروید. اینطوری هم از خستگی چشمها در امان خواهید بود و هم درد کمر و کتف و شانه ها کمتر به سراغتان می آید. چون توصیه شده است که بعد از مدتی نشستن، بهتر است چند قدم راه بروید. ‏

چشمها را باید شست: ‬ ‏
بله چشمها را باید شست، البته خود چشم بلد است این کار را انجام بدهد. پلک زدن مرتب، عمل شستشوی چشم را با استفاده از ماده پاک کننده و محافظ فوق العاده ای به نام اشک انجام می دهد. اما متاسفانه وقتی به شدت به چیزی خیره شده اید (مثلا یه صفحه مانیتور) دفعات پلک زدن بسیار کم می شوند و این چیزی است که اصلا خوب نیست و بعد از مدتی ممکن است اشک کاربر محترم را در بیاورد. بهتر است گهگاه چشمانتان را برای چند ثانیه ببندید یا چند بار عمدا پلک بزنید. ‏

عادت های خوب برای چشم: ‏
وقتی شروع به استفاده از قانون 20-20-20 کردید، سعی کنید اینکار را مرتب انجام دهید. در ضمن می توانید این قانون را طوری اصلاح کنید که با شرایط شما سازگارتر باشد. ادامه دار بودن این استراحت بسیار مفیدتر از انجام دقیق آن هر 20 دقیقه یکبار است. ‏

همچنین بهتر است نور صفحه نمایش را متناسب با شرایط خودتان و روشنایی محیط تنظیم کنید. بعضی نرم افزارها مانند Flux می توانند کار تنظیم روشنایی صفحه در طول روز را برایتان انجام دهند. همچنین بهتر شدن شرایط زیستی محیط کار شما نظیر تنظیم روشنایی و تهویه مناسب و حتی دکوراسیون و رنگ بندی خوب؛ می تواند تاثیر زیادی در بهبود سلامت بدن و چشمهایتان داشته باشد. حتی یک تغییر کوچک هم می تواند کمک بزرگی باشد. ‏

نهایتا اینکه، بهتر است در غیر از ساعات کاری استفاده از صفحه نمایش را محدود کنید. دل کندن از تکنولوژی اطلاع رسانی خیلی سخت است ولی یک قدم زدن معمولی می تواند در سلامت و روحیه شما تاثیری بگذارد که به چند دقیقه دوری از صفحه مانیتورتان می ارزد. 

 

 




تاریخ: دو شنبه 20 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

: لیمو ترش محصولی معجزه گر ! ::.

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

لیمو ترش محصولی معجزه گر در نابودی سلولهای سرطانی است
و 10.000 بار قوی تر از شیمی درمانی عمل میکند ولی چرا ما چیزی درباره آن نمیدانیم!؟

زیرا آزمایشگاه ها در ساختن ترکیبات آن سود بسیار زیادی کسب میکنند !
اینک شما میتوانید به دوست نیازمند خود کمک کنید از طریق اینکه به او بگوئید که آب لیمو ترش در جلوگیری از سرطان سودمند است. علاوه بر این طعم آن بسیار خوشایند است و عوارض جانبی شیمی درمانی را ندارد.

اگر میتوانید یک درخت لیمو در حیاط یا پاسیوی خود بکارید و از میوه معجزه آسای آن بهره ببرید. بسیاری از مردم در اثر سرطان میمیرند در حالیکه این راز همچنان حفظ میشود تا منافع شرکتهای داروسازی به خطر نیفتد.لیمو ترش را میتوان به صورتهای متفاوت مصرف نمود، قسمت گوشتی آن را خورد یا آب آن را مصرف نمود. به صورت شربت و یا صور دیگر، جالب ترین خاصیت آن اثرش بر روی کیست ها و تومورهاست.
در مورد این گیاه ثابت شده است که درمان همه انواع سرطان است. همچنین بعنوان یک ضد قارچ و عفونت و کرمها محسوب میشود. فشار خون بالا را تنظیم میکند و و ضد افسردگی است و با استرس و اختلالات عصبی مبارزه میکند.

بسیار جالب است كه منبع چنین اطلاعاتی یکی از بزرگترین تولید کننده های دارو در دنیا است. این کارخانه بزرگ دارویی فاش ساخته است که آزمایشاتی که از سال 1970 انجام شده نشان میدهند که لیمو ترش سلول های سرطانی را در 12 نوع سرطان از جمله سرطان روده، سینه، پروستات، ریه و پانکراس نابود میکند. و جالب تر از همه اینکه این نوع درمان با عصاره لیمو نه تنها سلولهای سرطانی را نابود میکند بلکه سلولهای سالم را نیز آلوده نمی نماید.




تاریخ: جمعه 17 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 گردو را به رژیم‌غذایی اضافه‌كنید ::.

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نتایج یك مطالعه جدید تایید می كند كه افزودن گردو به رژیم غذایی روزانه خطر ابتلا به بیماری قلبی را كاهش داده و به پایین آوردن میزان كلسترول مضر در خون كمك می كند. متخصصان در این مطالعه تشریح كردند وقتی شما یك وعده غذایی می خورید كه حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده است اگر پس از آن یك مشت گردوی خام مصرف كنید می تواند امكان آسیب ناشی از این چربی مضر به عروق خونی خود را تا حد قابل ملاحظه ای محدود كنید.

در هر50 گرم گردو كمتر از 4 گرم چربی اشباع شده وجود دارد اما به این دلیل كه تمام مغزهای خشكبار سرشار از كالری هستند لذا توصیه می شود كه اعتدال در مصرف آنها امری ضروری است. مغز گردو سرشار از آنتی اكسیدانها، چربی های امگا -3 و اسید آلفا لنیولئیك است. شما می توانید از گردو در وعده غذایی صبحانه استفاده كنید. به جای ریختن گوشت داخل سالاد مقداری گردوی تازه به آن بیفزایید و به جای سوسیس و تخم مرغ و گوشت فرآوری شده، پروتئین مورد نیاز بدنتان را از گردو دریافت كنید.




تاریخ: جمعه 17 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

بی  ضرر بودن قلیان یک افسانه است؟! ::.

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مصرف قلیان در بسیاری از شهرهای آمریکا در حال رشد است و این در حالیست که مصرف کنندگان تصور می کنند آب داخل شیشه قلیان مانع از استشاق مواد سمی می شود؛ تصوری که افسانه ای بیش نیست. طرفداران سلامت در امریکا قصد دارند در جبهه جدید و خطرناک مصرف دخانیات به جنگ بپردازند.

پل جی بیلینگ از انجمن ریه در آمریکا می گوید: این تصور غلط مبنی بر بی ضرر بودن قلیان، باعث شده تا جوانان و نوجوانان تمایل زیادی به مصرف قلیان نشان دهند.

براساس گزارش یونایتدپرس، سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده است به دلیل آنکه کشیدن قلیان در حدود یک ساعت به طول می انجامد و مصرف کننده مجبور به استشاق عمیق هواست، این امر می تواند مضرات کشیدن 100 سیگار را در پی داشته باشد.

در حال حاضر در خوابگاه های دانشجویی و اماکن عمومی در آمریکا مصرف قلیان در حال رشد است و این امر باعث شده تلاشهای بسیاری صورت گیرد تا مصرف قلیان نیز جز قانون مبارزه با دخانیات قرار گیرد.




تاریخ: جمعه 17 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 توصیه‌های بهترین پزشک دنیا برای تابستان ::.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
 

شیخ الرییس ابوعلی سینا در جلد اول کتاب قانون چند توصیه برای مسافران در فصل گرما ذکر کرده است که دانستن آنها خالی از لطف نیست. از جمله اینکه مسافر سر و سینه خود را از تابش مستقیم نور خورشید بپوشاند و در راه قاووت جو و عصاره میوه تناول کند و قدری برای حرکت صبر کرده و سپس به راه افتد.

این حکیم ایرانی روغن بنفشه و مالیدن آن روی پیشانی در هر ساعت را برای جلوگیری از گرمازدگی و سردردهای صفراوی مفید دانسته و توصیه کرده است فرد بعد از سفر، حمام آب سرد بگیرد تا از آسیب سفر به دور باشد و سرحال آید. البته نباید شتاب کنند باید به تدریج آبتنی کنند.

همچنین وی توصیه می کند؛ کسانی که از باد سر می ترسند بهتر است دهان و بینی خود را بپوشانند و در سفر از دوغی که ۲۴ ساعت قبل از سفر در آن پیاز خرد شده باشد، استفاده کنند. همچنین بوییدن روغن گل سرخ و روغن دانه کدو و خوردن روغن کدو مفید خواهد بود.

به گفته شیخ الرییس دوغ ترش نیز برای گرمازدگی بعد سفر مناسب است و اگر فرد آفتاب زده شده بهتر است در سایه بنشیند و پای خود را در آب سرد بشوید و اگر تشنه بود اندک اندک از ظرفی با دهانه باریک آب بنوشد. علاوه بر این خوراکش هم باید از غذاهای زود هضم باشد.
 




تاریخ: جمعه 17 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 کیست کلیه چیست؟ ::.

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

كلیه‌ها خون را از مواد زاید پاك كرده، در ضمن با عمل فیلتراسیون ادرار تولید می‌كنند. همان طور كه افراد مسن‌تر می‌شوند كیسه‌هایی حاوی مایع به نام سیست یا كیست ممكن است در كلیه‌ها شكل بگیرند. که اینها اغلب كوچك، گرد و با جداره نازك هستند. كیست های كلیه تقریبا همیشه خوش خیم (یا غیرسرطانی) هستند، اغلب مشكلی ایجاد نمی كنند و بسیاری از افراد عمر طبیعی می نمایند، بدون این كه از وجود آنها در بدن خود اطلاع داشته باشند.

كیست های كلیه چقدر شایع هستند؟

معمولاً كیست ها هر كجای بدن ممكن است شكل بگیرند. اما اختصاصا در كلیه بیشتر دیده می شوند. 50% افراد بالای 50 سال دارای كیست كلیه هستند.

چگونه كیست های كلیه شناسایی می شوند؟

تقریبا تمامی آن ها در بررسی های رادیولوژیك كشف می گردند. مثلاً : سونوگرافی، سی تی اسكن و غیره كه برای مطالعه سایر اندام های بدن به كار گرفته شده اند. به همین دلیل نام دیگر آن، كیست های اتفاقی است چرا كه پزشك در حین بررسی سایر اندام ها به طور اتفاقی آن ها را مشاهده می نماید.

حالا اگر من كیست داشته باشم، پزشك چه اقدامی خواهد كرد؟

ابتدا پزشك در مورد مشكلات احتمالی كه ممكن است كیست برای شما ایجاد كرده باشد سوالاتی خواهد كرد. مثلا این كه درد در ناحیه پهلو دارید یا خیر و یا سابقه ایی از تب یا ادرار خونی را ذكر می كنید یا نه؟ اگر كیست شما كوچك باشد و هیج یك از شكایات فوق را نداشته باشید به احتمال زیاد اقدام درمانی خاصی نیز لازم نخواهد بود. فقط ممكن است پزشك صلاح بداند 6 تا 12 ماه بعد با سونوگرافی یا سی تی اسكن اندازه یا احتمال رشد كیست را پی گیری نماید. مجدداً یادآوری می گردد بسیاری از مردم اطلاعی از كیست كلیه خود ندارند و یا اصلا" نیاز به بررسی های اضافی یا پی گیری نخواهند داشت. اما اگر كیست كلیه بزرگ یا دارای رسوبات كلسیم باشد یا درون آن ها بجای مایع از بافت سفت پرشده باشد، آن وقت به بررسی دقیق تر و احتمالا درمان جدی تر نیاز می شود.

آیا جراحی برای برداشتن كیست لازم است؟

به احتمال قوی خیر، بیشتر كیست های ساده بدون خطر بوده و نیاز به جراحی ندارند. مگر اینكه كیست كلیه در حال رشد، یا علایمی ایجاد كرده باشد و یا پزشك به بدخیمی یا عفونی بودن آن مشكوك گردد. لازم به یادآوری است که در نوعی، بیمار ناشی از اختلال ژنتیک، کلیه ها در سنین بالای 40 سال دچار کیست های متعدد پیشرونده شده و کم کم بافت طبیعی خود را از دست می دهند، در این حالت رژیم ها و درمان های نگهدارنده توصیه می شود.




تاریخ: جمعه 17 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

: درمان عفونت ادراری در خانم ها ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

دستگاه ادراری شامل كلیه‌ها، حالب‌ها، مثانه و مجرای ادرار است. از آنجا كه این دستگاه با محیط خارج از بدن مرتبط است و از طرفی ادرار ساعت‌ها در مثانه ساكن می‌ماند، محیط مناسبی برای رشد باكتری‌هاست ... به این ترتیب عفونت های دستگاه ادراری یكی از رایج ترین بیماری های بشر است كه در خانم ها به خاطر كوتاه بودن مجرای خروجی ادرار بسیار شایع تر است.

نشانه های بیماری :

نشانه های اصلی این بیماری سوزش و تكرر ادرار و درد زیر شكم است كه در اثر تحریك مثانه و مجرای خروجی ادرار به وسیله باكتری ها ایجاد می شود.

اگر باكتری ها فرصت كنند و به سوی كلیه ها هجوم ببرند (از طریق حالب ها كه مجرای بین مثانه و كلیه ها هستند) بیمار دچار تب و لرز و درد پهلوها شده و بسیار بدحال می شود.

تشخیص عفونت ادراری خیلی سخت نیست. علائم مشخصی كه برشمرده شد، پزشك را مشكوك به بیماری می كند و با آزمایش ادرار شامل بررسی میكروسكوپی ادرار و كشت ادرار تشخیص، مسجل می شود.

خوشبختانه در آزمایشگاه بعد از كشت ادرار كه حدود 2شبانه روز طول می كشد، می توان تاثیر انواع آنتی بیوتیك ها روی میكروب های كشت شده را مشخص كرد و بدین ترتیب بهترین آنتی بیوتیك ها را برای درمان بیماری انتخاب كرد.

درمان :

درمان عفونت ادراری در خانم های جوانی كه برای اولین بار دچار این بیماری می شوند مصرف آنتی بیوتیك مناسب به مدت 3 روز است. اگر بیماری عود كند یا سن بیمار بالای 65 سال باشد و در بیماران دچار دیابت طول درمان 7 روز یا بیشتر است. عفونت های ادراری در مردان نیز باید با دقت و به مدت حداقل 7 روز با آنتی بیوتیك مناسب درمان شود.

متاسفانه موارد زیادی وجود دارد كه بعد از چند هفته مجددا فرد دچار علائم عفونت ادراری می شود و بیماری عود می كند.

در این موارد علاوه بر كشت ادرار و درمان مناسب بهتر است بیماری هایی كه می توانند فرد را مستعد به عفونت ادراری كنند بررسی شود.

سیپروفلوكسامین، كوتریموكسازول، جنتامایسین، آمیكاسین ونیتروفورانتوئین از جمله آنتی بیوتیك هایی هستند كه در عفونت ادراری موثر هستند، زیرا در ادرار با غلظت زیاد ترشح می شوند و بهتر روی باكتری ها تاثیر می گذارند. البته براساس نتیجه كشت ادرار كه مقاومت به داروها را نشان می دهد پزشك می تواند انواع دیگری از داروها را مورد استفاده قرار دهد.





تاریخ: جمعه 17 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 79
بازدید ماه : 137
بازدید کل : 18767
تعداد مطالب : 152
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->