زندگی خوب
افزايش آگاهي براي زندگي شاد و سالم

*********

آیا سونا برای سلامتی مفید است؟

http://picture.marshalclub.org/Archive/2011/6/10/TakeDel.Com-1666426c57.jpg

سونا و حمام بخار خشک که از یک سنت دیرینۀ فنلاندی ریشه می گیرد، شهرت و محبوبیت زیادی در کشورهای صنعتی به دست آورده است. اما واقعاً فواید و مضرات سونا برای سلامتی، برای تمام سنین را می شناسید؟

درحالی که حمام یا حمام ترک (حمام بخار مرطوب) از جنوب اروپا آمده است، سونا یا حمام گرم و خشک از اروپای شمالی می آید. اگر سونا در فرانسه رایح است دلیلش یک سنت جهانی  و قدیمی است. برای بهره بردن از یک سونای امن و سالم، باید یک سری از عوارض جانبی و یک سری از فواید سونا را در خاطر داشته باشید.

فواید سونا

علی رغم ترشحات غیرقابل اغماض غدد درون ریز و واکنش های فوری و سریعی که سیستم قلب و عروق  (گرما جریان خون را بیشتر کرده، ضربان قلب را بالا می برد) از خود نشان می دهند، سونا عموماً برای همۀ سنین، از خردسال تا بزرگسال قابل تحمل است. طبق تحقیقات بیشمار علمی، سونای منظم برای سلامتی خطری ندارد، حتی بالعکس شستشو و پاک شدن، آرامش و آسایش را برای شخص به ارمغان می آورد، به علاوه سیستم دفاعی طبیعی بدن را نیز تقویت می کند، خصوصاً این که برای مبارزه با استرس و بیماری ها، سیستم گردش خون را  به حرکت می اندازد وپوست را نیز تقویت می کند.

سونای منظم در دراز مدت، تأثیرات خاصی دارد:

برخلاف آنچه که تصور می شود، سونا برای کنترل تنفس کسانی که مبتلا به فشارخون هستند و همچنین توان بخشی و دوره نقاهت بعد از سکتۀ قلبی مفید است؛

سونا همچنین می تواند برای بیماران مبتلا به آسم وبرونشیت مزمن نیز مفید باشد؛
سونا برای رماتیسم های التهابی (آرتروز،  پلی آرتروئید رماتوئید)، دردهای مفصلی، کشیدگی ماهیچه ها و فیبرومیلاژیا نیز اثر بخش است؛

در بعضی موارد عفونت های پوستی مانند پسوریازیس نیز، سونا مؤثر و درمانگر است. (سونا از خشک شدن پوست جلوگیری می کند). درعوض ممکن است عرق کردن برخی موارد اگزما یا درماتیت آتوپیک (درماتیت آتوپیك عبارت است از یك بیماری التهابی مزمن پوست كه غالباً با سایر  بیماریهای آلرژیك مثل آسم یا تب یونجه كه دستگاه تنفسی را درگیر میكنند همراه است) را تشدید کند. 

عوارض جانبی سونا کدامند؟

سونا برای افراد مبتلا به این بیماری ها می تواند خطرناک باشد: آنژین ناپایدار، سکتۀ قلبی وتنگی شدید دریچه آئورت. در بسیاری از موارد، در بیماری عروق کرنر، به شرطی که شرایط بیماری ثابت باشد، و در بیماری نکروز میوکارد، در شرایطی که بیماری کهنه باشد، سونا بی خطر است.  

به ندرت پیش می آید که شخصی (بدون مصرف مشروبات الکلی) در طول مدت سونا  با سکتۀ قلبی یا مرگ آنی مواجه شود. با اینحال به غیر از بیماری های شناخته شدۀ شدید ( مثل سرطان، بلافاصله بعد از انفارکتوس میوکارد، یا عفونت های شدید مانند سرماخوردگی یا برونشیت) بیشتر مردم عادی می توانند بدون هیچ خطری به سونا روی آورند و از فواید آن بهره مند شوند. به خاطر داشته باشید که مصرف برخی داروها مانندداروهای فشارخون قبل از ورود به سونا ممکن است عوارض جانبی جدی برای فرد به همراه داشته باشد.

مصرف الکل قبل از سونا اکیداً ممنوع

مصرف مشروبات الکلی از بدترین دشمنانی است که می تواند وجود داشته باشد، چرا که افت فشار خون را تشدید می کند و باعث بروز مشکلاتی نظیر اختلال در ضربان قلب و درنتیجه ایست قلبی می شود. بنابراین ممنوعیت نوشیدن الکل از ابتدایی ترین و اصلی ترین موارد قبل از ورود به سونا است!

آیا سونا لاغر میکند؟

برخلاف تصورات عامه، سونا رفتن منظم باعث لاغری نمی شود. این درست است که استفاده از سونا  آب بدن را ( و نه چربی را) به شکل عرق کاهش می دهد، اما این مایعات از دست رفته سریعاً با نوشیدن آب دوباره جذب بدن می شوند.




تاریخ: شنبه 21 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

:: فواید سبزی های موجود در سبزی خوردن ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

کارشناسان تغذیه مصرف روزانه 3 تا 5 "سروینگ" سبزیجات را به افراد توصیه می کنند. هر سروینگ یا واحد معادل یک لیوان سبزیجات خام یا نصف لیوان سبزیجات پخته است.

سبزی ‌های خوشمزه و اشتها آوری که پای ثابت سفره ی بسیاری از خانواده ‌های ایرانی است، هر کدام ویژگی ‌های تغذیه ‌ای و درمانی خاص خودشان را دارند. خوب است برای شروع، کمی‌ درباره ی خواص چند قلم از سبزی ‌های رایج حرف بزنیم، سبزی ‌هایی مانند شاهی، ریحان، تره، نعنا، جعفری، ترخون، مرزه، تربچه و ... بدانید تمام گیاهان معطر یا اسانس ‌دار مانند ریحان، نعناع، مرزه و... در چهار خاصیت مشترک هستند: ضد نفخ، ضد درد، ضد اسپاسم و ضد میکروب. اما جدا از این خواص مشترک، هر کدا‌م ‌شان ویژگی‌ های خاص خودشان را دارند.

- مثلا ریحان خاصیت آنتی ‌اکسیدانی دارد و در نتیجه ضد سرطان است. ریحان اشتها آور، خلط آور(جهت درمان سرفه) و ضد تهوع است. باعث تحریک ترشح شیر در مادران شیرده می شود و در از بین بردن کرم های روده ای و در درمان کرامپ معده، ورم معده، یبوست و التهاب روده هم کاربرد دارد. ریحان بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد و در درمان تحریک های عصبی، خستگی، افسردگی، اضطراب و بی خوابی نقش قابل توجهی دارد.

- تره تا حدی قادر است بیماری آسم را تسکین دهد. تره در جلوگیری از بروز بیماری های قلبی نقش دارد و برای بهبود بواسیر هم به کار می رود. در ضمن با افزودن تره به غذا هایی مثل گوشت و ماهی می توان بوی بد آن ها را کاهش داد.

- مرزه سبزی دیگری است از خانواده ی نعناع که بوی خیلی نافذی دارد و به دلیل تند و تیزی مزه ‌اش، کمتر به شکل تازه استفاده می‌ شود ولی برخی خانواده‌ ها در سبزی خوردن ‌شان مقادیری مرزه می‌ گذارند. مرزه خاصیت ضدمیکروب بالایی دارد، تعریق را کنترل می ‌کند و به همین دلیل به‌ عنوان گیاه ضدتشنگی برای افراد مبتلا به مرض قند تجویز می ‌شود. این گیاه ضد ویروس تبخال، ضدانگل، خلط‌آور، محرک و تقویت ‌کننده ی معده است.

- نعناع یکی از سبزی‌ های پُرمصرف بوده و در سبزی خوردن نیز به وفور استفاده می ‌شود. نعناع یک گیاه بوته‌ ای چند ساله است که انواع متعددی دارد. از خصوصیات کلی آن می‌ شود به این موارد اشاره کرد: ضد تهوع و استفراغ، ضد ویروس تبخال، ضد خارش، ضد تب، بازکننده ی برونش و رفع احتقان، صفرا‌ آور و خارج کننده سموم بدن. یکی دیگر از خواص نعناع، ضددرد و مسکن بودن آن است.

- جعفری هم یکی از سبزی ‌های خوش خوراکی است که در سبزی خوردن استفاده می‌ شود: این گیاه از خانواده ی چتریان یا همان خانواده ی جعفری است. این سبزی کاهش ‌دهنده ی اسیداوریک بوده و در پایین آوردن فشارخون نیز مفید شناخته شده است. بنابراین مصرف آن به میانسالان توصیه می ‌شود. به ‌علاوه، منبع ویتامین‌ های C و بتاکاروتن است و مواد معدنی مانند آهن و کلسیم دارد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

- ترخون از دیگر سبزی‌ های معطر سفره ی سنتی ایرانی است که خصوصیاتی کمی ‌متفاوت از بقیه ی سبزی ‌ها دارد. این سبزی، گیاهی از خانواده ی کاسنی و منبع مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، سدیم و پتاسیم است. این ماده غذایی هم علاوه بر خصوصیات کلی گیاهان معطر یعنی ضد اسپاسم، ضد درد، ضد نفخ و ضدمیکروب بودن، خواب ‌آور، ضد التهاب و آماس و مسکن درد دندان نیز هست. در کتاب قانون ابن ‌سینا ذکر شده که ترخون دارای نیروی مخدر ضعیف است؛ شاید مسکن بودنش هم به همین دلیل باشد. خوردن ترخون برای درمان زخم ‌ها و جوش ‌های دهان و دندان نیز مفید شناخته شده است از این رو، به شما توصیه می ‌کنیم حتما آن را در میان اجزای سبزی خوردن ‌تان بگنجانید.

:: تقویت حافظه با سبزی‌ خوردن

سبزی ‌های تازه نقش آنتی اکسیدانی دارند و مصرف آن ها موجب افزایش حافظه می‌ شود. در واقع سبزی ‌های تازه با خنثی کردن رادیکال ‌‌های آزاد می ‌توانند حالت ارتجاعی رگ ‌های خونی را حفظ کنند و موجب خون ‌رسانی بهتر به مغز و اعصاب ‌شوند و بدین ترتیب از کاهش توانایی ‌های فکری و حافظه پیشگیری کند.

:: سبزی خوردن را درهم بخورید

هنگام مصرف سبزی خوردن سر سفره ی غذا هر یک از اعضا به سراغ یک گیاه خاص می ‌روند مثلا بچه‌ ها تره می ‌خورند و پدر، ریحان و نعناع را ترجیح می ‌دهد اما مادر خانواده ترکیبی از همه این سبزی ‌ها را میل می ‌کند اما به نظر شما کدام درست ‌تر رفتار کرده ‌اند؟

سبزی ‌‌ها انواع مختلفی از گیاهان هستند که در حقیقت اگرچه ترکیبات یکسانی ندارند اما از نظر مواد تشکیل‌ دهنده مشابه هم هستند. به عنوان نمونه تمامی گیاهان با درصدهای متفاوتی از نظر وجود آب، چربی، میزان کم یا زیاد، فیبر و رنگ با هم مشترک هستند. اما در مواردی نیز برخی از مواد تشکیل‌ دهنده فقط در یک نوع گیاه وجود دارد و این مساله باعث متمایز بودن‌ شان می ‌شود. به طور کلی اگر از نظر وجود B1، B6، B5، روی،‌ املاح، پتاسیم، منگنز و... جدولی را در نظر بگیریم و در آن 10 گیاه را در کنار هم قرار دهیم اگرچه ممکن است گاهی اوقات درصد آن ها شبیه به هم باشد اما به هم ریختگی خاصی از نظر ترکیبات قابل مشاهده است.

از سوی دیگر، با توجه به این که هر گیاه املاح و ویتامین خاص خود را دارد، باید توجه داشت که مصرف نوع خاصی از آن باعث ورود پتاسیم، آهن، روی، منگنز یا ویتامین C بیشتری به بدن می‌ شود و در نتیجه تمامی مواد مورد نیاز و ضروری با خوردن یک نوع سبزی دریافت نخواهند شد. بنابراین مصرف مخلوط سبزی خوردن به عنوان یک عادت غذایی مناسب توصیه می ‌شود. تمام گیاهان معطر یا اسانس ‌دار مانند ریحان، نعناع، مرزه و... در چهار خاصیت مشترک هستند: ضد نفخ، ضد درد، ضد اسپاسم و ضد میکروب.

:: مراقب باشید

خانم‌های باردار و شیرده باید با احتیاط ریحان بخورند! در دوران بارداری و شیردهی خانم‌ ها نباید بیش از حد معمول ریحان بخورند؛ در حد همان سبزی خوردن ایرادی ندارد ولی مقادیر زیاد و طولانی ‌مدت ممکن است خطرناک باشد.

:: مرزه نبین چه ریزه!

مرزه برای انسان مسمومیت یا عوارضی ندارد اما مصرف بیش از اندازه‌ اش، به دلیل تند و تیزی ای که دارد، ممکن است التهاباتی را در مخاط دهان ایجاد کند.

:: جعفری و حساسیت نوری!

جعفری گیاه قاعده‌ آوری است مقادیر زیادش، بیش از 200 گرم در روز برای زنان باردار خطر سقط را به همراه دارد. ضمن این که بعضی افراد به گیاهان خانواده ی جعفری حساسیت دارند، به این ترتیب که اگر جعفری مصرف کنند و در معرض نور آفتاب قرار گیرند، روی پوست‌ شان تاول و بثورات پوستی ظاهر می ‌شود. به این عارضه حساسیت نوری می ‌گویند و کسانی که این علایم را داشته باشند نباید گیاهان خانواده جعفری را مصرف کنند.

:: نگهداری سبزی خوردن در یخچال

برای نگهداری سبزی خوردن در یخچال، ابتدا آن را پاک کنید و بشویید. سپس در پارچه ی نازکی بریزید و داخل یخچال بگذارید. در صورتی که مقدار سبزی زیاد است، برای این که سالم تر بماند، پس از پاک کردن، قسمتی را به صورت نشسته داخل کیسه بریزید و در یخچال نگه دارید و هنگام مصرف بشویید.




تاریخ: پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

:: ۱۱ دوست پوست  ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مصرف میوه و سبزی پوست را زیباتر و سالم می ‌کند، دلیلش هم ویتامین‌ هایی است که در میوه ها و سبزی ها وجود دارند. از این دسته می توان به ویتامین های A, D, E, C و ویتامین های گروه B اشاره کرد. ویتامین ‌ها ترکیبات ارگانیکی هستند که از نظر بیولوژیکی فعال و برای فعالیت‌ های فیزیولوژیکی بدن ضروری هستند. ویتامین ‌ها به عنوان کوآنزیم متابولیکی نقش حیاتی در رشد و عملکرد طبیعی بافت ‌ها دارند. کمبود یا زیادی ویتامین ‌ها در بدن می ‌تواند منشأ بسیاری از مشکلات پوستی شود. البته مصرف بیش از اندازه ویتامین ‌ها فقط در گروه ویتامین‌ های محلول در چربی یعنی ویتامین A، E، D و K ممکن است رخ دهد و در ویتامین ‌های محلول در آب یعنی ویتامین C، B مشاهده نمی‌ شود.

پوست سالم با تغذیه ی مناسب

1. ویتامین A:
یک ویتامین محلول در چربی است که عمدتا در چربی ‌های حیوانی، شیر و کبد و با مقدار کمتر در برگ سبزیجات سبز و مقدار بیشتر در هویج یافت می‌ شود. مهم‌ ترین نقش ویتامین A در پوست، نرمال کردن عملکرد اپیدرم پوست است به نحوی که کمبود آن می ‌تواند باعث خشکی و زبری پوست شود. شکنندگی و تنک شدن موها و هیپرکراتوز فولیکولی پوست که پوست‌ نمای پوست مرغ پیدا کند نیز از سایر عوارض کمبود ویتامین A در بدن است. زیادی ویتامین A در پوست می‌ تواند باعث خشکی، زبری، خارش و پوسته ‌ریزی و ترک لب ‌ها شود.

2. ویتامین D:
این ویتامین که در کره، تخم ‌مرغ، کبد و روغن کبد ماهی وجود دارد، باعث تنظیم متابولیسم کلسیم و فسفر شده و در پوست به دنبال تابش اشعه ماورای‌ بنفش خورشید نیز ساخته می‌ شود. بنابراین به کسانی که آفتاب کافی به پوست‌ شان نمی‌ رسد به علت استفاده از پوشش کامل بدن و همزمان استفاده از ضد آفتاب‌ ها، توصیه می ‌شود که ویتامین D را به صورت مکمل غذایی دریافت کنند. ویتامین D و آنالوگ ‌های آن در تمایز سلول‌ های اپیدرم نقش مهمی دارند به نحوی که از آنالوگ ‌های ویتامینD در درمان پسوریازیس یا بیماری داء صدف استفاده می ‌شود.

3. ویتامین‌E :
که در روغن‌ های گیاهی و مغزها(آجیل) یافت می ‌شود، یک آنتی ‌آکسیدان قوی است و در ترمیم زخم ‌ها و حفاظت پوست در مقابل آفتاب و جلوگیری از پیری زودرس پوست نقش مهمی دارد.

4. ویتامین C:
اسید آسکوربیک یک ویتامین محلول در آب است که به وفور در میوه‌ و سبزی ‌ها یافت می‌ شود و نقش مهمی در تشکیل کلاژن و جذب آهن، متابولیسم اسیدفولیک و عملکرد صحیح گلبول ‌های سفید ایفا می‌ کند. در جامعه ما به خاطر وجود و وفور منابع غنی از ویتامین C، کمبود آن به ندرت دیده می ‌شود.

کمبود ویتامین C باعث هیپرکراتوز(زبر شدن) دهانه فولیکولی پوست اندام ‌ها و تنه و شکنندگی موها، خون‌ ریزی زیر پوستی، لثه ‌ها و ضخیم‌ شدن لثه می‌ شود. این ویتامین به عنوان یک آنتی ‌اکسیدان قوی نقش مهمی در جلوگیری از پیری زودرس پوست و مقاومت بیشتر پوست در مقابل نور خورشید دارد و مصرف موضعی آن باعث روشن ‌تر شدن پوست می‌ شود.

5. ویتامین ‌های گروه B:
از جمله ویتامین ‌های محلول در آب و شامل ۸ ویتامین ضروری برای فعالیت بدن هستند. کمبود آن ها در سوء تغذیه شدید و در مواردی که کمبود روی و کمبود اسیدهای چرب ضروری وجود دارد، دیده می ‌شود.

6. کمبود ویتامین B1 (تیامین):
باعث بروز بیماری بری ‌بری می ‌شود. منابع غنی از ویتامین B1، گوشت، مخمرها، جگر، تخم ‌مرغ و سبزیجات هستند. تغییرات پوستی مخاطی از جمله ادم، التهاب و درد زبان از علائم کمبود آن است.

7. ویتامین B2 یا ریبوفلاوین:
در شیر و غذاهای حاوی ویتامین B2 یافت می‌ شود. کمبود آن در پوست، بیماری پوستی شبیه درماتیت سبورتیک ایجاد می‌ کند. از بین رفتن پرزهای زبان می‌ تواند از دیگر علائم پوستی مخاطی آن باشد.

8. ویتامین B3 یا نیاسین:
در جگر، ماهی سالمون و گوشت یافت می ‌‌شود. نقش مهمی در واکنش‌ های اکسیداسیون و احیای بدن ایفا می‌ کند. نیاسین نقش مهمی در بیوسنتز لیپیدهای پوستی که نقش مهمی در عملکرد حفاظتی پوست دارند ایفا می ‌کند. بیماری پلاگرا که شامل درماتیت، اسهال و فراموشی است ناشی از کمبود این ویتامین است. درماتیت ناشی از کمبود نیاسین به صورت قرمزی قرنیه در نواحی در معرض نور خورشید، همراه با پوسته‌ ریزی و هیپرپیگمانتاسیون پوست آن نواحی است.

9. ویتامین B6 یا پیروکسیدین:
به وفور در طبیعت یافت می‌ شود. داروهایی مانند قرص‌ های جلوگیری از بارداری، هیدرالازین و پنی‌ سیلامین می‌ توانند باعث کمبود آن شوند. کمبود آن باعث درماتیت دور دهان، التهاب دهان و زبان می‌ شود.

10. ویتامین B12:
در فرآورده‌ های حیوانی به وفور یافت می‌ شود. نقش مهمی در سنتز DNA دارد. یافته‌ های پوستی کمبود ویتامین غیرشایع هستند ولی قرمزی و درد زبان، تیرگی بیشتر پوست در چین ‌های بدن و کم ‌خونی مگالوبلاستیک دیده می ‌شود.

11. ویتامین B9 یا اسیدفولیک:
در جگر، گوشت، شیرینی و برگ‌ های سبز سبزیجات یافت می ‌شود. مانند ویتامین B12 در سنتز DNA نقش دارد. کمبود آن نیز باعث التهاب لب، زبان و مخاط و تغییر رنگ تیره پوست نواحی در معرض آفتاب می‌ شود. کم ‌خونی مگالوبلاستیک از علائم آن است.

کمبود ویتامین B5، علائم پوستی مخاطی ندارد. بیوتین یا ویتامین H، به وفور در جگر و به مقدار کمتر در گوشت، زرده تخم‌ مرغ، مخمرها و گوجه ‌فرنگی یافت و به علاوه در روده انسان توسط باکتری ‌ها نیز ساخته می ‌شود. کمبود بیوتین باعث ریزش مو، اگزمای پوست و گزگز پوست خواهد شد.




تاریخ: پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

:: از شر تیرگی دور چشمانتان خلاص شوید! ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سیاهی دور چشم در میان برخی اقوام شایع‌تر است. به عنوان مثال در هند و پاکستان این حالت نسبت به اقوام اروپایی و حتی سایر اقوام آسیایی شایع‌تر است. در ایرانیان هم هاله‌ای از این سیاهی وجود دارد، اما این سیاهی به مذاق بسیاری خوش نمی‌آید و به دنبال راهی برای برطرف کردن آن هستند. البته اکثر این افراد پس از مدتی تلاش، دیگر امید چندانی به بهبود آن ندارند.

علت بیشتر موارد تیرگی زیر چشم ناشناخته است. بسیاری از افرادی که این مشکل را دارند سابقه خانوادگی مثبتی دارند. یکی از علل شایع‌ و شناخته شده تیرگی زیر چشم‌ها انواع حساسیت‌هاست. این حساسیت از یک حساسیت ساده به بوی گل، عطر مرکبات یا گردن‌آویز تا حساسیت به پنی‌سیلین، دود سیگار و هوای آلوده متغیر است.

اختلالات خواب دومین علت شایع کبودی زیر چشم است. گاهی ما با خواب ۳ تا ۴ ساعته احساس بی‌نیازی می‌کنیم، اما بدنمان این طور فکر نمی‌کند و برای سر حال ماندن، از ذخیره انرژی خود استفاده می‌کند. کبودی زیر چشم‌ها می‌تواند اولین علامت تمام شدن این ذخیره محدود باشد.

کاهش وزن‌های ناگهانی به علت رژیم‌های نامتعارف نیز از جمله علل مهم تیرگی زیر چشم است.

قرار گرفتن در معرض آفتاب و تغییرات هورمونی ماهانه زنان هر چند نمی‌توانند تیرگی زیر چشم را ایجاد کنند، اما نقش چشمگیری در تشدید سیاهی دور چشم و در نتیجه به نظر آمدن آن دارند. کم‌خونی و بیماری‌های تیروئیدی از دیگر عواملی است که می‌تواند باعث سیاهی زیر چشم شود.

بالا رفتن سن نیز یکی دیگر از عوامل دخیل در این موضوع است. پوست اطراف چشم بسیار نازک است. با بالا رفتن سن، این پوست شل‌تر و نازک‌تر می‌شود و از طرفی بافت زیر آن نیز تحلیل می‌رود. به همین دلیل، تیرگی عضلا‌ت و رگ‌های عمق پوست، با وضوح بیشتری دیده می‌شود و حالت تیرگی دور چشم را به وجود می‌آورد.

- درمان‌

خواب مناسب اولین و بهترین راه‌حل برطرف شدن تیرگی زیر چشم‌هاست. در حساسیت‌ها باید از ماده حساسیت‌زا، دوری کرد. استفاده از آنتی‌هیستامین‌ها چاره‌ای موقتی محسوب می‌شود.

در موارد ارثی حل مشکل چندان آسان به‌نظر نمی‌رسد. به زبان ساده‌تر درمان سیاهی دور چشم در این موارد قطعی و صددرصد نیست، بلکه فقط نسبی و بهبوددهنده محسوب می‌شود.

کرم‌ها و پمادها نیز می‌تواند به شما کمک کند. مواد پرکننده و آب‌رسان قادر است تیرگی و گودافتادگی پوست زیر‌چشم‌ها را به شکل قابل قبولی ترمیم کند.

استفاده از پدهای گرم و سرد به‌صورت متوالی برای تحریک عروق خونی زیر چشم نیز روش مناسبی است، به شرط این‌که پدها خیلی داغ یا سرد نباشند.

کرم‌های ضد سیاهی دور چشم در بعضی افراد سیاهی دورچشم را تا حدی کاهش می‌دهد. این کرم‌ها حاوی موادی هستند که تغییراتی در گردش خون عروق پوست پلک به وجود می‌آورند و تا حدودی از تجمع خون وریدی در پلک جلوگیری می‌کنند. این عمل تا حدی باعث کاهش سیاهی دور چشم می‌شود، ولی آن را از بین نمی‌برد.

هفته ای ۲ الی ۳ بار از چای کیسه ای نیم گرم استفاده کنید به طوری که دو عدد چای کیسه ای نیم گرم را کاملا فشرده و آنها را به حالت خوابیده و در آرامش بر روی چشمان گذاشته و پس از ده دقیقه بردارید و با آب سرد بشویید.

خوردن پسته، بادام، فندق و گردو به همراه صبحانه و یا در طول روز در رفع کبودی دور چشم کمک خواهد کرد.

- پیشگیری‌


اگر شما هم به مشکل تیرگی زیر چشم دچار هستید، می‌توانید با اقداماتی ساده آن‌را کاهش دهید و حتما نیاز به استفاده از پمادهای گرانقیمت نیست.

افرادی که تیرگی دور چشم دارند، باید بیشتر از دیگران از رفتن به آفتاب خودداری کنند؛ چون در روزهای آفتابی تیرگی دور چشم بیشتر می‌شود.

استفاده از ماسک‌های شبانه با فراهم آوردن محیطی مغذی و مرطوب برای پوست صورت، این امکان را به پوست شما می‌دهد که خود را بازسازی کند. استفاده از مواد آنتی‌اکسیدان در این ماسک‌های موضعی بسیار مفید است. پوست خیار یکی از این مواد طبیعی بسیار مناسب است.

قطع مصرف سیگار، کاهش مصرف نمک و مصرف سبزی‌ها و میوه‌های تازه مثل اسفناج و سیب نیز در کاهش تیرگی موثر است. کیفیت خواب عامل مهمی در سرحال بودن شما و کاهش تیرگی دور چشم است. سعی کنید خواب خود را با فکر کردن به مسائل کاری آشفته نکنید.

هشت روش طب سنتی چینی برای کاهش تیرگی زیر چشم


یکی از شکایات شایعی که اغلب از پزشکان پوست سوال می‌گردد، تیرگی زیر چشم است که در اکثر موارد با پف نیز همراه است با خواندن مقاله ذیل که از زبان یک پزشک ماهر چینی (دکتر مائو) نوشته شده است شاید بتوانید تا حدی این مشکل راحل کنید. حلقه سیاه دور چشم در واقع یک خصوصیت ارثی است و از آنجایی که پوست موجود در این ناحیه، نازکترین پوست در کل بدن است رگهای خونی که از زیر آنها عبور می‌کند سبب به نظر رسیدن رنگ تیره در این قسمت می‌گردد.
علت شایع دیگر آلرژی است که سبب خارش و سوزش در این ناحیه شده و با مالیدن و خارش پوست نازک آن سبب پارگی رگهای ظریف شده و پدیده تیرگی زیر چشم شدید‌تر می‌گردد. از علل دیگر می‌توان از کم خونی یا کمبود آهن و حتی کمبود مواد آنتی اکسیدان ویا ویتامین K نام برد.

در طب چینی علت تیرگی یا حلقه سیاه دور چشم را از ضعف کلیه ها می‌دانند. در واقع از نظر طب سنتی چین، کلیه ها دچار خستگی و زیادی کار شده اند و قادر به برقراری تعادل لازم بین هورمونها و مواد سمی ‌و رنگی نیست و سبب ایجاد و تشدید رنگدانه ها در زیر چشم و صورت می‌گردد. هشت پیشنهاد طب سنتی چین برای کاهش مشکل فوق عبارتند از:

1. اول از هر چیز مطمئن شوید که به اندازه کافی خوابیده اید (حداقل ۷-۹ ساعت در شب)

2.
همیشه تعادل در غذا خوردن را رعایت کنید، به اندازه کافی بنوشید و غذاهای سالم سرشار از انواع ویتامینها مانند هویج، سبزیجات، میوه ها و… و سعی کنید روزانه دو فنجان اسفناج تازه مصرف نمایید همچنین روزی حداقل ۱۰ عدد بادام خام در میان وعده ها صرف نماییدو از خوردن غذاهای پرنمک خودداری کنید چرا که سبب تجمع آب در بدن شده و میزان پف زیر چشم را بیشتر می‌کند.

3.
از قدیم الایام خوردن گلابی به خصوص گلابی های آسیایی توسط پزشکان چینی برای کمرنگ کردن تیره گی زیر چشمها توصیه می‌گردیده است چراکه سرشار از آنتی اکسیدانها و مس و ویتامین C می‌باشد. لذا به شما نیز توصیه می‌کنیم تا با مصرف این میوه معجزه گر در صاف و روشن کردن پوست خود موثر باشید.

4.
شب قبل از خواب دوتا دستمال تمیز نمناک آغشته به آب خنک بر روی چشمان خود بگذارید، صبح که از خواب بیدار میشوید خواهید دید که چقدر پف زیر چشم شما بهتر شده است.

5.
دراز بکشید و در کمال آرامش قطعه هایی از خیار را روی ناحیه زیر چشم خود بگذارید همچنین می‌توانید از کیسه های چای سرد شده استفاده کنید چراکه تانن موجود در آن سبب کاهش سیاهی دور چشم می‌گردد.

6.
هر روز صبح و شب روغن بادام را به آرامی ‌به دور چشم بمالید.

7.
از کشیدن سیگار خودداری کنید.

8.
در آخر می‌توانید از کرمهایی با مارکهای معتبر و استاندارد برای پوشش نواحی تیره کمک بگیرید.




تاریخ: پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

:: ناخنها درباره سلامت بدن چه میگویند ؟ ::.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

یکی از بخشهای مهمی که به عنوان نشانگر سلامت بدن عمل می کنند، ناخن ها هستند. در واقع در بسیاری از موارد، بروز تغییر در شکل، رنگ، قوام و سایر خصوصیات ناخن ها، می تواند نشانه بروز بیماری های جدی در سایر ارگان های حیاتی بدن فرد باشد. البته این تغییرات در ناخن همیشه نتیجه درگیری اندامهای دیگر نیستند و ممکن است به دلیل عوارض خود ناخن ایجاد شده باشند. اما این تغییرات چه هستند و چطور باید آنها را از هم تشخیص داد.

گودیهای کوچک

هنگامی که چند تورفتگی یا گودی کوچک بر روی سطح معمولا صاف و صیقلی ناخن به وجود بیاید، میتواند به این معنا باشد که در زیر ناخن اتفاقاتی در جریان است. در اکثر اوقات دلیل بروز این گودیها بیماری داء الصدف یا پسوریازیس است. این بیماری یک حالت التهابی پوست است که به صورت لکه های سرخ فلس مانند بر روی پوست ظاهر میشود و سلولهای پوست ناخن را نیز درگیر میکند.
سطح ناخن به جای رشد نرم و صاف، دارای ظاهری زبر و دندانه دندانه میشود. به محض اینکه این بیماری درمان شده و تحت کنترل قرار گیرد، ناخنها به تدریج به حالت عادی باز میگردند. (از آنجایی که ناخن در هفته حدود ۱ میلیمتر رشد میکند، برای از بین رفتن ناخن قدیمی و جایگزین شدن تمام آن با ناخن سالم، یکی دو ماه زمان لازم است)

ناخن قاشقی شکل

ناخنهای سالم دارای شکل بخصوصی هستند. آنها در بخش میانی کمی برآمده بوده و به سمت کنار ناخن قوس برمیدارند و نوک ناخن هم کمی به سمت پایین مایل است. پس اگر متوجه شدید که ناخنهای شما در موقعیتی کاملا معکوس قرار گرفته اند، باید متوجه شوید که مشکلی وجود دارد. این حالت که ناخن قاشقی شکل نامیده میشود، نشانه کم خونی همراه با فقر آهن یا iron deficiency anaemia, است. مانند بسیاری از مشکلات سلامتی، بروز مشکل ظاهری، ماهها پس از کمبود شدید آهن در بدن بروز میکند و طبعا پس از برطرف شدن فقر آهن، مدتی طول میکشد تا ناخنها به حالت طبیعی بازگردند.

پوسته پوسته شدن

ناخن از چندین لایه کراتین (نوعی پروتئین) تشکیل شده است. بهترین حالت زمانی است که این لایه ها برای شکل دادن به یک ناخن یک پارچه و محکم، کاملا به یکدیگر چسبیده باشند. اما زمانی که از ناخنها مراقبت نشود (مثلا مدت زیادی در معرض آب بوده یا در مقابل هوای سرد و خشک باشد) این لایه ها ورقه ورقه میشوند. این حالت نه تنها نشان دهنده عدم رسیدگی کافی به ناخنهاست، بلکه میتوان به این معنی باشد که در رژیم غذایی شما اسید لاینولیک به اندازه کافی وجود ندارد. لاک ناخن به چسبندگی لایه ها کمک کرده و استفاده مکرر از کرمهای مرطوب کننده برای ناخن در طول روز میتواند بسیار مفید باشد. کمبود اسید لاینولیک نیز با مصرف روغنهای نباتی (در غذا و سالاد) برطرف خواهد شد.

شکنندگی

با توجه به بعضی آمارها میتوان تخمین زد که حدود ۲۰% از زنان از حالتی که به آن سندرم شکنندگی ناخن میگویند رنج میبرند. هرچند از نظر عده ای این نام تنها عنوانی تجملی برای ناخنهایی که به سادگی میشکنند، به شمار میاید، اما دلیل این مشکل عمیقتر از اینهاست. ناخنهای شکننده، ناخنهایی هستند که نمیتوانند رطوبت را در خود نگهدارند، در نتیجه لایه های ناخن به کلی خشک شده و ترک میخورند. از نظر پزشکی ممکن است کم کاری تیروئید موجب خشکی پوست و ناخن شود.
از نظر تغذیه نیز، رژیمی که آهن آن کم باشد نیز میتواند موجب نازکی و شکنندگی ناخن شود که با مصرف سبزیجات برگدار مانند اسفناج، گوشت قرمز و تخم مرغ میتوان از آن جلوگیری کرد. ویتامین ب کمپلکس نیز در بهبود بخشیدن وضعیت ناخنهای شکننده مفید است. البته عادات شما هم نقش مهمی در این میان دارند. متهم اصلی، قرار گرفتن بیش از حد ناخن در معرض آب است. مرطوب کردن مداوم دست و ناخن با آب (در اثر شستن بیش از حد دست، شستن ظروف، البسه و نظافت منزل بدون استفاده از دستکش) میتواند شکنندگی را بدتر کند.

زردی

ناخن سالمی که بر روی پوست سالم قرار داشته باشد، ته رنگی زیبا و صورتی دارد. اگر چنین نباشد، باید به دلایل آن توجه شود. اگر تمام ناخنها زرد شوند، میتوان آنرا نشانه بیماری ریه یا دیابت دانست. نقاط زرد بر روی ناخن میتوانند به خاطر وجود قارچ یا داء الصدف یاشد. از آنجایی که تمام موارد فوق نیاز به درمان حرفه ای دارند، بهتر است در صورت طولانی شدن چنین حالتی به متخصص پوست مراجعه شود. خانمهایی که معمولا از لاک ناخن بسیار تیره استفاده کرده یا تقریبا همیشه ناخنهایی لاک زده دارند، پس از پاک کردن لاک متوجه زردی اندک ناخن خود خواهند شد، اما در این مورد دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. در این حالت ناخنها از لاک رنگ گرفته اند و با مدتی لاک نزدن به رنگ طبیعی باز میگردند.

نقاط سفید

نقاط کوچک سفیدی که بر روی ناخنهایی با حالات و رنگ کاملا سالم پدید می آیند، معمولا نشانه مشکلی جدی نیستند. در اکثر اوقات آنها علامت آسیبهای وارد شده به ناخن هستند. اگر پایه ناخن ( جایی که سلولهای جدید ناخن تولید میشود) صدمه ببیند، نشانه های این ضربه به صورت نقاط سفیدی بر روی ناخن جدید دیده میشود. اما با توجه به اینکه رشد ناخن بسیار کند است، زمانی که این نشانه بر روی ناخن شما پدید می آید و شما آنرا میبینید، مدتها از زمان ضربه وارده گذشته و شما آنرا فراموش کرده اید.
اما اگر مطمئن هستید که به ناخن شما آسیبی وارد نشده و این نقاط سفید دائما بر روی ناخن شما وجود دارند، ممکن است به مشکلاتی چون اگزما یا داء الصدف دچار بوده یا رژیم غذاییتان کمبود روی (ماده موجود در غلات کامل، مرغ و غذاهای دریایی) داشته باشد.

تغییر رنگ

دلیل بسیار رایج تغییر رنگ ناگهانی جزئی و ناسالم ناخنها میتواند عفونت قارچی باشد. این مشکل به سادگی در سالنهای زیبایی غیر بهداشتی منتقل میشود و به خصوص در اثر استفاده از وسایل مانیکور استریل نشده به وجود می آید. عفونت قارچی موجب میشود که ناخن از پوست زیر آن فاصله بگیرد. ناخن به تدریج از روی پوست جدا شده و ضخیم میشود که این ضخامت در واقع در اثر تجمع قارچ ایجاد شده است. عفونت باکتریایی موجب میشود که رنگ ناخن اندکی به سبزی متمایل شود. اگر این عفونت به کوتیکل اطراف ناخن هم منتقل شود، این نواحی سرخ و متورم و دردناک میشوند. در صورت بروز چنین مشکلی به پزشک مراجعه کنید تا برایتان آنتی بیوتیک مناسب را تجویز کند




تاریخ: پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

: بی‌خـوابـی؛ 5 علت و 10 راه حل ! ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

برای درمان صحیح بی‌خوابی ابتدا باید علت بی‌خوابی را شناخت و به درمان آن پرداخت. مهم‌ترین علل بی‌خوابی را به این ترتیب می‌توان طبقه‌بندی کرد:

1. عوامل محیطی مانند سر و صدا


- مسلما سر و صدای زیاد در اتاق خواب یکی از علت‌های مهم بی‌خوابی و به خصوص بیدارشدن‌های مکرر است. افرادی که در آپارتمان‌های پر ازدحام زندگی می‌کنند و دیوار و سقف‌های آپارتمان‌ها خاصیت عایق بودن صدا را ندارند، مشکل سروصدا می‌تواند به تنهایی مانع خواب راحتشان شود، به خصوص افرادی که خواب سبک‌تری دارند.

- از دیگر عوامل محیطی می‌توان به گرما یا سرمای زیاد اشاره کرد که هر کدام به تنهایی می‌توانند مانع خواب فرد شده یا اینکه، فرد را از خواب بیدار کنند.

- یكی دیگر از عوامل مهم محیطی، نور است. نور محیط می‌تواند مانع خواب فرد شود. هر چه میزان نور اتاق بیشتر باشد احتمال اینکه فرد خواب راحتی داشته باشد کمتر می‌شود.

2. استرس


استرس‌های طی روز به خصوص استرس‌های شغلی می‌تواند باعث بی‌خوابی فرد شود. توصیه می‌شود به ویژه 2 تا 3 ساعت قبل از خواب محیط آرامی را ایجاد و حتی از بحث‌وجدل دوری کنید. در صورتی که احتمال می‌دهید صحبت با کسی به جدل و بگو‌مگوهای استرس‌زا ختم می‌شود آن را به زمانی موکول کنید که با ساعت خواب شما فاصله داشته باشد.

3. مشکلات جسمی و ابتلا به بیماری‌ها


- معمولا ابتلا به بیماری به‌خصوص بیماری‌های عفونی نیاز ما را به خواب افزایش می‌دهند ولی ابتلا به برخی از بیماری‌ها نیز می‌‌تواند خواب ما را مختل کند.

- ابتلا به بیماری‌های اسکلتی-عضلانی که معمولا با درد همراه است، می‌تواند مانع خواب ما شود. کمردرد، درد در زانو و درد اندام فوقانی به‌خصوص شانه و مچ دست از جمله این موارد هستند.

- سردرد به علت‌های مختلف، ناراحتی‌های گوارشی و درد معده، ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و درد در قفسه‌ سینه، بیماری‌های ریوی به‌خصوص ابتلا به بیماری‌هایی مانند آسم که همراه با سرفه‌های مکرر هستند.

- ابتلا به دیابت یا بزرگی پروستات که افراد مبتلا به علت دفع ادرار مجبورند بارها از خواب بیدار شوند، همگی از عللی هستند که می‌توانند خواب افراد را مختل کنند. از طرف دیگر مصرف بسیاری از داروها نیز می‌تواند مانع خواب افراد شود، مانند داروهای ضدفشارخون، برخی داروهای اعصاب و روان و برخی داروهای قلب و عروق به‌خصوص اگر این داروها شب هنگام و قبل از خواب مصرف شوند.

4. عوامل روحی-روانی


عوامل روحی-‌روانی به خصوص ابتلا به بیماری‌های خلقی از جمله افسردگی می‌تواند خواب فرد را به شدت مختل کند. درمان بی‌خوابی این افراد در صورتی اساسی خواهد بود که در ابتدا افسردگی آنها درمان شود.

5. عواملی برهم زننده سیکل خواب و بیداری طبیعی بدن

در بسیاری از مشاغل افراد مجبورند که شب تا صبح را بیدار بمانند. شب‌بیداری باعث به هم ریختن ریتم خواب و در نهایت بی‌خوابی در این افراد می‌شود مانند پرستاران، پزشکان، نگهبانان، كارمندان اورژانس، آتش‌نشان‌ها، خلبانان، رانندگان و ... همچنین کسانی که به غرب یا شرق دنیا مسافرت می‌کنند در موقع خواب و بیداری خود، دچار مشکل می‌شوند. علت آن است که ساعت داخلی بدن آنها طبق روال قبلی، خواب‌آلوده می‌شود یا از خواب بیدار می‌شود در حالی که مکان جدید، ساعت خواب و بیداری دیگری را طلب می‌کند. هر چه مسافت طی شده بیشتر باشد مشکل این افراد نیز شدیدتر خواهد بود. این افراد اگر به دنبال راه‌حلی نباشند ممکن است تا چند هفته، در خواب و بیداری خود مشکل پیدا کنند. مصرف ملاتونین طبق دستور پزشک یکی از درمان‌های خوب برای رفع مشکل بی‌خوابی این افراد خواهد بود. این اختلال را jet lag می‌نامند چرا که به دنبال اختراع موتور جت و مسافرت‌های هوایی ایجاد شده است.

اما چه باید کرد؟


اگر بخواهیم برای همه مبتلایان به بی‌خوابی یک درمان توصیه کنیم قطعا توصیه به رعایت بهداشت خواب است و اگر بخواهیم افراد را از یک کار برحذر داریم، عدم‌مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور خواهد بود. قبل از خواب این نكات را رعایت كنید:

1.
شرطی‌شدن بدخوابی را از بین ببرید و تمرین‌های ریلكس‌سازی (آرام‌سازی ذهن و عضلات) را بیاموزید.

2.
یكی از نكات مهم در بهداشت خواب، پرهیز از مصرف غذای سنگین قبل از خواب است. توصیه می‌شود افرادی كه در خوابیدن خود مشكل دارند در ساعت‌های قبل از خواب، شام سبك صرف كنند. محتوای شام هم بهتر است بیشتر حاوی كربوهیدرات باشد.

3.
از نوشیدن مایعاتی چون نوشابه، شكلات، چای و قهوه قبل از خواب پرهیز كنید.

4.
استفاده از هر گونه وسایل الكترونیكی مانند بازی‌های كامپیوتری و تماشای بیش از حد تلویزیون كه باعث اختلال در غده هیپوفیز و خواب می‌شود ممنوع است.

5.
استرس و اضطراب یكی از عوامل موثر در بی‌خوابی است. همه افراد نگرانی‌ها و فکر در مورد کارهای روزمره و آینده را با خود دارند اما مهم این است که این افكار را هنگام خواب از خود دور كنید.

6.
هنگام خواب لامپ‌های پرنور را خاموش و نور اتاق را برای شب تنظیم كنید.

7.
در فصل‌های مختلف درجه حرارت اتاق را متعادل نگه دارید. نباید بیش از حد اتاق را گرم کنید.

8.
بالش نرم زیر سر بگذارید.

9.
قبل از رفتن به رختخواب دوش بگیرید. دوش آب گرم بدن را متعادل و فرمان خواب صادر می‌كند.

10.
ا
ز مصرف خودسرانه داروها بپرهیزید. بعضی داروها در ابتدا خواب‌آورند اما در ادامه باعث اختلالات خواب می‌شوند.




تاریخ: پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 پنج توصیه عجیب پزشكی ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شاید باور نکنید اما شما همیشه یک پزشک همراه خود دارید که آماده پاسخ به نیازهای پزشکی‌تان است. این پزشک، روان شماست. 5 توصیه عجیب زیر را بخوانید تا باورتان شود.

1. آلرژی دارید؟ بخندید!

وقتی دچار آلرژی می‌شوید، سعی کنید خود را در موقعیت‌ خندیدن قرار دهید. شرکت‌کنندگان در تحقیقی که از سوی محققان ژاپنی انجام شده بود زمانی‌ که به تماشای یک فیلم خنده‌دار نشسته بودند کمتر دچار حساسیت‌ می‌شدند اما همین افراد زمانی ‌که به تماشای یک فیلم جدی نشستند، پیاپی عسطه می‌کردند. خنده موجب عملکرد سریع سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما می‌شود و سبب می‌شود فرد کمتر دچار حساسیت شود.

2. بدنتان زخم است؟ خوش‌اخلاق باشید!

خوش‌رفتاری موجب می‌شود که زخم‌های بدنتان زودتر بهبود یابد. دکتر جانیت کیکلت، استاد روانپزشکی دانشگاه اوهایو معتقد است که رفتار خصمانه و خشونت‌آمیز، روند بهبود زخم‌ها و کبودشدگی‌ها را افزایش می‌دهد. اما خوش‌رفتاری و مثبت اندیشی موجب می‌شود که میزان واسطه شیمیایی سایتوکین در بدن افزایش یابد. سایتوکین موجب می‌شود که سلول‌هایی که برای ترمیم زخم یا هر نقطه آسیب‌دیده بدن نیاز هستند، در نواحی اطراف زخم، زود‌تر تکثیر شوند. بنابراین سعی کنید شاداب و سرحال باشید. دوستانتان را با یک دعوت برای شام یا ناهار غافلگیر کنید. به دیدن اقوام و خویشان‌تان بروید و سعی کنید به مردم کمک کنید. خواهید دید که در مدت کوتاهی خوب می‌شوید.

3. بیمارید؟ خوش‌بین باشید!

کنار گذاشتن بدبینی گاهی بیماری‌ شما را تا حد بسیاری بهبود می‌بخشد. نتایج تحقیقات نشان داده است افرادی که در تست‌های خوش‌بینی نمره خوبی گرفته‌اند 55 درصد کمتر از افرادی که همیشه احساس شکست و ناامیدی می‌کنند در معرض خطر مرگ به خاطر بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند. بنابراین سعی کنید در هر هفته فهرستی از افرادی که سپاس‌گزارشان هستید مانند دوستان، اقوام و... تهیه کنید. همچنین سعی کنید از ناراحتی و ناامیدی در خصوص نداشتن چیزهایی که هنوز به آنها دست‌ نیافته‌اید، خودداری کنید. تمرکز بر حس سپاس‌گزاری موجب می‌شود که نگاه مثبتی به زندگی داشته باشید.

4. دنبال تناسب‌اندامید؟ تصویرسازی کنید!

در ذهن خود تصویری از ورزش‌ها و نرمش‌ها را تداعی کنید تا روند بهبودتان سریع‌تر شود. دانشمندان دانشگاه کلیولند آمریکا معتقدند که تنها ساختن تصویری ذهنی از بلند کردن وزنه و یا وزنه‌برداری موجب می‌‌شود که ماهیچه‌های قوی‌تر داشته باشید و روند بهبودتان سریع‌تر شود. در تحقیقات دانشمندان دانشگاه کلیولند مشخص شد مردانی که تنها در ذهن خود تصویری از ورزش و وزنه‌زدن برای عضله دوسربازو ساخته‌اند حجم ماهیچه‌ای آنها بدون اینکه حتی یک کیلوگرم وزنه زده باشند به اندازه 13 درصد افزایش یافته است. بنابراین هر روز برای 15 دقیقه در ذهن خود تصور کنید که ماهیچه آسیب‌دیده‌تان را نرمش می‌دهید. تمام جزییات ورزش را در ذهن خود تصویر کنید. هر فشاری را که به ماهیچه‌تان وارد می‌شود، در ذهن تصویر کنید. انبساط و انقباض ماهیچه‌تان را هم همین‌طور. این‌کار را انجام دهید و تاثیر آن را ببینید.

5. کارتان حساس است؟ موسیقی گوش کنید!

وقتی در جاده در حال رانندگی هستید و چشمان‌تان از فرط خستگی قرمز می‌شود، رادیوی اتومبیل‌تان را روشن می‌کنید. محققان ژاپنی معتقدند موسیقی گوش کردن زمانی‌که در حال انجام کارهای روزانه‌تان هستید، موجب می‌شود کمتر احساس خستگی کنید و کارتان را دقیق‌تر و با حوصله بیشتری انجام دهید.
موسیقی موجب می‌‌شود بدنتان به درخواست‌های استراحتی که از مغز صادر می‌شود، پاسخ دهد. همچنین موسیقی برخی احساسات بی‌حاصل و خستگی آفرین را در نطفه خفه می‌کند و موجب می‌شود بر سختی کارتان غلبه کنید. بنابراین هنگامی‌که فردای یک شب شلوغ و پر از مهمان در آشپزخانه مشغول شستشوی ظرف‌ها هستید ضبط‌صوت خانه خود را روشن کنید و با فراغ بال به کارتان ادامه دهید.




تاریخ: پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

مایکروسافت تمام تلاش اش را کرده که با ارایه نسخه جدید از نفرینی که به خاطر نسخه 6 به دنبال اش است نجات پیدا کند و به نظر می رسد مرورگر جدید گام های بزرگی به جلو برداشته، IE 9 دارای: اینترفیس کاربردی جدیدی است.

جدید ترین نسخه از مرورگر مشهور مایکروسافت یعنی اینترنت اکسپلورر 9 رسما از ساعاتی پیش برای دانلود در دسترس کاربران قرار گرفت. مایکروسافت تمام تلاش اش را کرده که با ارایه نسخه جدید از نفرینی که به خاطر نسخه 6 به دنبال اش است نجات پیدا کند و به نظر می رسد مرورگر جدید گام های بزرگی به جلو برداشته، IE 9 دارای: اینترفیس کاربردی جدیدی است. عملکرد و سرعت آن هم بهبود داده شده و می تواند از امکانات جدید ویندوز 7 هم پشتیبانی نماید. قابلیت های زیاد دیگری هم وجود دارد، اما در اینجا قصد داریم گذری داشته باشیم بر بهترین قابلیت های نسخه جدید این مرورگر. با ما همراه باشید.

- اینترفیس جدید:

اولین چیزی که پس از بالا آمدن IE9 توجه شما را جلب خواهد کرد، این است که اینترفیس کاملا نو شده و فضای عمودی کمتری را اشغال می کند. این بدان معناست که صفحه گسترده تری برای گشت و گذار در وب در اختیار دارید. پس روز هایی که تولبار های زیادی مزاحم کار شما می شدند و گاهی اوقات صفحه موقعیت درست خود را از دست میداد، به پایان رسیده است. در واقع نوار ابزار بالای صفحه شباهت زیادی به کروم دارد و حتی می توان گفت: از کروم هم بهتر است!

 

در این تولبار مهم ترین دکمه های ناوبری و قسمت جستجو و نوار آدرس، با هم ترکیب شده اند. پس بقیه فضا به تب ها و دکمه های دیگر اختصاص داده شده است. شما می توانید نوار آدرس را در صورت نیاز تغییر سایز دهید. همچنین تمام گزینه های شما با زدن دکمه ی تنظیمات پدیدار خواهند شد که این هم شبیه ورژن های جدید کروم می باشد.

 

آدرس بار کاملا دستی است و امکاناتی نظیر حدس زدن مورد جستجو از History شما یا از بینگ را دارد. تصاویر خطی هم آمده اند تا آدرس بار را بر شما تمام کنند! وقتی دنبال فرد خاصی می گردید، گاهی تصویرش هم پدیدار می شود. البته قطعا می توانید در صورت نیاز موتور جستجو خود را از بینگ تغییر دهید.

- استاندارد های جدید و کارایی:

نسخه جدید در حوزه فنی هم نسبت به اجدادش یک جهش را تجربه می کند. شتاب دهنده سخت افزاری هم به کار گرفته شده و HTML 5 هم به میزان زیادی پشتیبانی می شوند. شتاب دهنده سخت افزاری از رندر سازی یک صفحه ساده گرفته تا یک اپلیکیشن تحت وب پیچیده؛ از کارت گرافیک شما کمک می گیرد.

مایکروسافت یک صفحه Test Drive خوب هم برای افرادی که می خواهند این قابلیت ها را با دمو های ویدئویی یا بازی های کوچک تست کنند، فراهم آورده است. البته نمی توان آن را بی اشکال توصیف کرد و قطعا مشکلاتی تصادفی در رندرینگ پیش می آید. به هر حال IE 9 نسبت به نسخه های پیشین، واقعا پیشرفت بزرگی کرده اما باید گفت هنوز مشکلاتی دارد. مطمئنا در گذر زمان خواهیم دید که مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهند شد و تا آن جا که کار این نسخه را در کاربرد های عادی مشاهده کردیم؛ می توانیم بگوییم: شیک ترین و بهترین اینترنت اکسپلورری است که ما تا کنون دیده ایم.

 

- میان بر های ویندوز هفتی

زمانی که گوگل کروم به خاطر قابلیت ایجاد میان بر های اپلیکیشنی از Web App ها شهرت پیدا کرد، مایکروسافت داشت به واسطه همکاری با فیسبوک، توییتر و پاندورا یک قدم جلو تر می افتاد. این همکاری به خاطر درست کردن Bookmark هایی بود که در تسک بار قرار بگیرند و از لیست های پرشی یا Jump List های ویندوز 7 پشتیبانی کنند.

 

برای مثال: با درگ کردن یک آدرس در فیس بوک - از آدرس بار به تسک بار - یک میانبر برای شما ایجاد می شد که شما را به طور مستقیم به آن صفحه از فیس بوک ببرد. اما با اضافه شدن تسک ها است که IE 9 نسبت به کروم برتری می یابد. مثلا می توانید فید خبر ها، پیام ها، رویداد ها، دوستان و خیلی چیز های دیگر را به این جامپ لیست ها اضافه نمایید. جالب این که تمام آیکون ها مانند نمونه هایشان در سایت اصلی می باشند و تم سایت را حفظ می کنند

 

- تحلیل گر عملکرد در افزونه ها:

یکی از بهترین قابلیت ها برای کاربرانی است که نیاز به سرعت بیشتر دارند؛ همین Add-On Performance Advisor یا تحلیل گر عملکرد در افزونه هاست. این قابلیت دائما در حال تجزیه و تحلیل عملکرد افزونه ها می باشد و به شما می گوید که کدام افزونه در حال حاضر، مرورگر شما را کند کرده است. برای استفاده از این قابلیت باید صبر کنید تا یک نوار در مرورگرتان پدیدار شود و خبر از کاهش سرعت قابل توجهی را در آن دهد. ( البته می توانید به صورت دستی هم تعیین کنید که چه مقدار تاخیر در افزونه ها مجاز است و در صورتی که تاخیر از حد مجاز بالاتر رود، مرورگر به شما خبر می دهد). این واقعا یک قابلیت خوب است و امیدواریم که در آینده آن را در فایرفاکس و کروم هم ببینیم.

 

- دیگر امکانات:

در نهایت، مانند فایرفاکس و هر مرورگر محبوب دیگر، اینترنت اکسپلورر هم یک پنجره کوچک را برای مدیریت دانلود ها در اختیار شما می گذارد. این یک حرکت انقلابی نیست اما مدیریت دانلود ها را خیلی راحت می کند. این یک تغییر کاملا خوشایند است. یک خبر بد هم برای کاربران ویندوز اکس پی وجود دارد. به نظر میرسد جدیدترین نسخه اینترنت اکسپلورر برای ویندوز اکس پی ارایه نمیشود.




تاریخ: دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

با رسيدن روزهاي گرم تابستان، نوشيدن عرقيات گياهي در ميان خانواده‌ها‌‌ افزايش پيدا مي‌كند. آنچه پيش روي شماست پيشنهادات ويژه با موضوع عرقيات گياهي و خواص درماني آنها در پيشگيري و درمان بعضي بيماري‌ها و اختلال‌هاي جسمي است
   تقويت معده و هضم بهتر
 
براساس متون طب سنتي ايران، نوشيدن يك فنجان عرق چهل گياه كه از تركيب چند نوع مختلف گياهان دارويي توليدشده، پيش از وعده‌هاي غذايي به تقويت معده و بهبود عملكرد آن كمك مي‌كند. به اين ترتيب با نوشيدن اين عرق گياهي و تقويت معده، سوخت و ساز و هضم مواد‌غذايي در شرايط بهتري انجام مي‌شود و بدن از ابتلا به انواع سوءهاضمه، نفخ و انواع دل درد آسوده مي‌شود.


 


   كاهش فشار خون با عرق شاه‌تره

عرق شاه‌تره يكي ديگر از نوشيدني‌هاي گياهي خوش طعم و خوش بويي است كه تاثير قابل ملاحظه‌اي در كنترل ميزان فشار خون به‌ويژه در افراد سالمند دارد. نوشيدن روزي 2 فنجان از اين عرق گياهي به تصفيه و تنظيم كلسترول خون نيز كمك مي‌كند.



   رازيانه و درمان نفخ شكم
 
در برخي متون طب سنتي، نوشيدن عرق رازيانه يكي از بهترين گزينه‌ها براي افزايش ميزان شير مادر است. نوشيدن اين عرق گياهي علاوه بر اين، اشتهاآور و مقوي بوده و براي رفع درد، نفخ شكم و قولنج بسيار مؤثر است. خانم‌هاي بارداري كه تمايل به مصرف اين عرق گياهي براي افزايش ميزان شير خود دارند، بهتر است مصرف اين عرق گياهي را با مشاوره يك متخصص گياه درماني يا با مشورت پزشك خود تجربه كنند.


 


نکته - نوشيدن يك فنجان بهارنارنج پيش از خواب شبانه، تاثير بسيار زيادي در درمان بي‌خوابي داشته و به رفع تنش‌هاي عصبي در فرد كمك مي‌كند



  افزايش اشتها با خارشتر

عرق گياهي خارشتر يكي ديگر از داروهاي گياهي منحصر به فردي است كه درمانگران طب سنتي از آن براي درمان سنگ كليه و دفع سنگ‌ها از مجاري ادراري بهره مي‌برند. اين عرق گياهي علاوه بر درمان سنگ كليه در كنترل تپش قلب و بهبود آن در افراد مبتلا به اين عارضه بسيار مؤثر است. افزايش اشتها و افزايش ميزان تعريق در افراد از ديگر ويژگي‌هاي اين عرق گياهي است كه مصرف آن در فصل‌هاي بهار و تابستان توصيه شده است.



   مقاومت بدن در مقابل گرما

يكي از ساده‌ترين راه‌هاي مقابله با گرماي هوا در ماه‌هاي گرم سال، استفاده از عرقيات گياهي است كه طبيعت سرد و‌تر دارند. يكي از بهترين گزينه‌ها براي اين منظور، نوشيدن عرق كاسني است. عرق كاسني از جمله داروهاي گياهي محسوب مي‌شود كه علاوه بر افزايش ميزان تحمل بدن در برابر گرما، موجب تقويت معده و تنظيم ميزان كلسترول خون نيز مي‌شود. نوشيدن روزي 2 فنجان از اين عرق گياهي در فصل‌هاي گرم سال به پاكسازي اخلاط نامناسب از بدن به‌ويژه كبد كمك كرده و ميزان تعريق بدن را نيز افزايش مي‌دهد.



   مبارزه با چاقي با عرق زيره سبز

عرق زيره سبز به دليل خاصيت چربي‌سوزي كه دارد، يكي از بهترين عرقيات گياهي براي افرادي محسوب مي‌شود كه قصد كاهش وزن دارند. اين عرق گياهي علاوه بر خاصيت چربي‌سوزي موجب افزايش ميزان سوخت‌وساز بدن شده و با هضم صحيح غذا، مانع از بروز انواع چاقي‌هاي موضعي در بدن مي‌شود. درمان تنگي نفس و تقويت دستگاه و مجاري تنفسي از ديگر خواص اين عرق گياهي است.


 


   افزايش گلبول‌هاي سفيد با عرق بابونه

عرق بابونه يكي ديگر از مفيدترين عرقيات گياهي است كه خواص منحصر به فردي در تسكين دردها و اختلال‌هاي گوارشي به‌ويژه التهاب و زخم‌هاي خفيف معده دارد. درمانگران، نوشيدن روزانه عرق بابونه را يكي از مؤثرترين راهكارها براي افزايش ميزان ايمني سيستم دفاعي بدن و توليد گلبول‌هاي سفيد در خون مي‌دانند.


 


سه پيشنهاد ويژه

  •    عرق گل گاوزبان نشاط‌آور
عرق گل گاوزبان همانند چاي آن خواص متعددي از قبيل آرامش بخشي، تقويت اعصاب و ضد‌استرس دارد. از آنجا كه تمايل مردم به نوشيدني‌هاي خنك در فصل‌هاي گرم سال در مقايسه با نوشيدن چاي افزايش مي‌يابد، افراد علاقه‌مند مي‌توانند نوشيدن اين عرق گياهي را جايگزين چاي گل گاوزبان كنند. نوشيدن يك ليوان از اين عرق علاوه بر خاصيت آرامش بخشي، موجب افزايش نشاط و شادماني در فرد شده و در درمان انواع سرماخوردگي‌ها و برطرف كردن سرفه نيز مؤثر است.
 

 
  •    تاثيرات عرق بهارنارنج 
عرق بهارنارنج يكي از پرخاصيت‌ترين نوشيدني‌هاي گياهي در طب سنتي ايران محسوب مي‌شود كه تاثير زيادي در تسكين تنش‌هاي عصبي و رفع اختلالات ناشي از استرس و بي‌خوابي دارد.  نوشيدن يك فنجان از اين عرق پيش از خواب شبانه، تاثير بسيار زيادي در درمان بي‌خوابي داشته و به رفع تنش‌هاي عصبي در فرد كمك مي‌كند. نوشيدن يك فنجان از چاي گل بهار نارنج نيز پيش از خواب به درمان بي‌خوابي و اختلالات ناشي از آن كمك مي‌كند.
 
  •    تنظيم قاعدگي با عرق گزنه
 نوشيدن روزانه يك فنجان عرق گزنه تاثيرات قابل ملاحظه‌اي در كنترل و تنظيم قاعدگي در زنان دارد. درمانگران طب سنتي تاثير اين نوشيدني گياهي را در تنظيم قاعدگي و درمان اختلال‌هاي ناشي از آن بسيار مؤثر مي‌دانند و معتقدند نوشيدن عرق گزنه مي‌تواند به درمان افرادي كه براي مدتي قاعده نشدند، كمك كند. عرق گزنه علاوه بر خواص بي‌نظيرش در تقويت قواي بدني و بنيه جسماني در تسكين دردهاي ناشي از سنگ كليه نيز بسيار موفق عمل مي‌كند.




تاریخ: دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)
حقایقی جالب از زندگی

At least 5 people in this world love you so much they would die for you
حداقل پنج نفر در این دنیا هستند که به حدی تو را دوست دارند، که حاضرند برایت بمیرند

At least 15 people in this world love you, in some way
حداقل پانزده نفر در این دنیا هستند که تو را به یک نحوی دوست دارند

The only reason anyone would ever hate you, is because they want to be just like you
تنها دلیلی که باعث میشود یک نفر از تو متنفر باشد، اینست که می‌خواهد دقیقاً مثل تو باشد

A smile from you, can bring happiness to anyone, even if they don't like you
یک لبخند از طرف تو میتواند موجب شادی کسی شود
حتی کسانی که ممکن است تو را نشناسند

Every night, SOMEONE thinks about you before he/ she goes to sleep
هر شب، یک نفر قبل از اینکه به خواب برود به تو فکر می‌کند

You are special and unique, in your own way
تو در نوع خود استثنایی و بی‌نظیر هستی

Someone that you don't know even exists, loves you
یک نفر تو را دوست دارد، که حتی از وجودش بی‌اطلاع هستی

When you make the biggest mistake ever, something good comes from it
وقتی بزرگترین اشتباهات زندگیت را انجام می‌دهی ممکن است منجر به اتفاق خوبی شود

When you think the world has turned it's back on you, take a look
you most likely turned your back on the world
وقتی خیال می‌کنی که دنیا به تو پشت کرده، کمی فکر کن،
شاید این تو هستی که پشت به دنیا کرده‌ای

Always tell someone how you feel about them
you will feel much better when they know
همیشه احساست را نسبت به دیگران برای آنها بیان کن،
وقتی آنها از احساست نسبت به خود آگاه می‌شوند احساس بهتری خواهی داشت

If you have great friends, take the time to let them know that they are great
وقتی دوستان فوق‌العاده‌ای داشتی به آنها فرصت بده تا متوجه شوند که فوق‌العاده هستند




تاریخ: دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 73
بازدید ماه : 131
بازدید کل : 18761
تعداد مطالب : 152
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->